روز خبرنگار و چالشهای خبرنگاری در عصر جدید

سعید ناظمی

هفدهم  مرداد  روز خبرنگار بهانه ای است تا ارج گذاریم تلاش فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی را

امروز به مدد حضور شبکه های اجتماعی و فضای مجازی گستره این عرصه از تحریریه های روزنامه ها کانون های اجتماعی و خانوادگی کشیده شده است. چه بسا رویدادی در نقطه ای از جهان اتفاق افتاده و در زمانی اندک به دیگر نقاط جهان مخابره شده است.

زمانه زمانه لحظه هاست…

این که لحظه ای جلوتر از دیگران باشی یعنی پیروز عرصه اطلاع رسانی بوده ای. اینجا و در این وانفسای هرج و مرج رسانه ها که بی هیچ اخلاقی در باتلاق سرعت تکنولوژی فرو رفته اند هنوز هم هستند خبررسانانی که اخلاق محور این حرفه را پذیرفته اند و به همان رسالت معنوی خود بی چشمداشت به مسائل مادی قلم می زنند. گزارش می نویسند. مصاحبه می کنند و خبر می رسانند.

هرچند اوضاع خبری جهان چون هرمی وارونه گشته و بزرگان از تیررس عکس و خبر مصون نیستند اما هنوز هم هستند گوشه های واکاویده نشده از سوء استفاده اصحاب قدرت که همیشه با خبرنگاران نامحرم بوده اند.
روی سخنم با این خبرنگاران است. آن ها که پیوسته در ژرفای اجتماع سعی دارند دردانه بیایند نه آنان که پشت میزهای تحریرشان جهان را از منظر صفحه مانیتورشان رصد می کنند و به بیماری کپی کردن دچارند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

روی سخنم با آن قهرمانان عرصه خبر است که قلم نمی فروشند و تاوان می دهند.

روزها و ماهها و شاید سالها در درازنای تاریخ و تاریک سرای دنیای پر نور و پر زرق حاضر. حال که به این بهانه فرصتی دست داده تا از تو تقدیر کنیم.

از تو تقدیر می کنم

در روز خبرنگار از تو تقدیر می کنم. از تو که هنوز خلعت پر ابهت خبرنگاری بر قامتت راست ایستاده. از تو که هنوز سرو قامتی در برابر نابخردی های زمانه بی خبری و از تو که رسالتی داری چون پیغامبران الهی نه کمتر که شاید هم بیشتر…

بیشتر از زمانه ای که فقط ده فرمان که برای ملتی چاره ساز بود که اینک با صد فرمان هم دنیای ما جای بهتری نخواهد شد اگر آگاهی و سواد رسانه ای به حد اعلی خود نرسد و رسالت تو افزونتر است از دیگران. پس تمام قد به احترامت برمی خیزم و بر آستانت سر تعظیم فرو می آورم.

روزگارت فرخنده و پیوسته ایدون باد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

91 − = 85