رمضان امسال همراه باسینما درهنرلند

رمضان امسال همراه باسینما درهنرلند

الهه کلانی تهرانی

با اجرای طرح اکران رمضان و نمایش فیلم ها در طرح از افطار تا سحر، که چند سالی است آغاز شده،امسال نیزدر ماه مبارک با فیلم های جدید وجذابی رو برو هستیم که امیدواریم باعث رونق هنر سینما دراین ایام شود.

بر خلاف نظر برخی از تهیه کنندگان که فیلمهای این ماه را فیلمهای سوخته می نامند ،با نگاهی به درصد فروش آنها در سال گذشته متوجه خواهیم شد، در صورتی که فیلم های اکرانی، دارای فیلم نامه و کارگردانی و بازی های قدرتمندی  باشند مورد استقبال  علاقه مندان سینما قرار خواهند گرفت. البته فیلمهایی که در این ماه اکران میشوند از  سیاست تشویقی بهره خواهند برد و تخفیف هایی برای بلیط سینما ها در طول ماه مبارک در نظر گرفته شده است.

با هم فیلمهایی که درماه مبارک رمضان  امسال به روی پرده سینماخواهد رفت را مرور می کنیم.

 “یاسین” ساخته حامد امرایی

اکران رمضان 94

فیلم سینمایی «یاسین» به کارگردانی حامد امرایی، فیلمی است که با موضوع  و محتوای قرآنی برای اکران ماه رمضان در نظر گرفته شده است. این فیلم دارای ژانری اجتماعی است، داستان پدری را روایت می کند که در مقطعی از زندگی با سوء استفاده از موقعیت پسر کوچکش که حافظ قرآن است، سعی در رانت خواری و بهره برداری های مادی و معنوی به نفع خودش را دارد که در این میان اتفاقاتی می افتد و مسیرزندگی پدر عوض می شودو …

حمید فرخ‌نژاد، پریوش نظریه، یوسف مرادیان، آزاده شمس، رضا توکلی، حسین سلیمانی، طوفان مهردادیان، احمد مهیاری، رخساره شجاع‌الدین، جعفر کرمی و…نیز در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

 

“گینس” ساخته محسن تنابنده

farhangnews_123046-346812-1429609026

فیلم سینمایی «گینس» اولین تجربه کارگردانی محسن تنابنده در سینما است .این فیلم دارای ساختاری کمدی استداستان سه برادری است که در یک مزرعه شترمرغ و در حاشیه تهران به سختی زندگی می‌کنند. آن‌ها تلاششان برای ثبت نام یک شترمرغ در گینس است که این تصمیم آنها را وارد ماجراهای جالبی میکند.

در این فیلم ، رضا عطاران، حسین اسکندری و محسن تنابنده بازی کرده اند،عوامل اصلی این پروژه عبارتند از کارگردان: محسن تنابنده، نویسنده: محسن تنابنده، احمد رفیع زاده، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، طراح چهره پردازی: سعید ملکان، صدابردار: حسن زاهدی، طراح صحنه: مجید شهبازی، طراح لباس: سحر شهامت، مدیر تولید: حسن مصطفوی، دستیار اول کارگردان: مصطفی تنابنده

“عصر یخبندان”ساخته محسن کیایی

images

این فیلم با نگاهی به معضلات اجتماعی و خانوادگی،معتقد است در «عصر یخبندان» خارپشت ها تصمیم گرفتند رنج خارهای یکدیگر را تحمل کنند اما کنار هم باشند و به هم گرما بدهند، خارپشت ها تنها جاندارانی بودند که در «عصر یخبندان» زنده ماندند.

عصر یخبندان با بازی بهرام رادان، مهتاب کرامتی، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی، محسن کیایی، مینا ساداتی، بابک بهشاد، علی میلانی، پوریا رحیمی سام، صدف طاهریان، علی کوچکی، فرهاد اصلانی و ژاله صامتی همراه است.

 

“از رییس جمهور پاداش نگیرید” ساخته کمال تبریزی

 vzironhpo84ck42r488

 

خلاصه داستان این فیلم ،یکی از مدیران ارشد به صورت کاملا اتفاقی به سفر حج می‌ رود و در این سفر اتفاقاتی برایش می ‌افتد که ظاهرش خوشایند نیست، اما همه این اتفاقات ناخوشایند باعث می‌شود به معنا و مفهومی از سفر دست پیدا کند.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون حسن معجونی، آتیلا پسیانی، آشا محرابی، بهمن زرین پور، صابر ابر، اصقر نقی زاده، رضا بهبودی و احمد آقالو حضور دارند.

 

“اعترافات ذهن خطرناک من” ساخته هومن سیدی

images (1)

داستان این فیلم در ٢۴ ساعت مى گذرد و داستان مردى است که یک روز کامل هیچ چیزى را به یاد نمى آورد.

از جمله بازیگران این فیلم می توان به سیامک صفری، نگار جواهریان، عباس غزالی، چکامه چمن ماه، میثاق زارع، بیژن سراج، بابک بهشاد، رویا نونهالی، بابک حمیدیان، هومن سیدی و میترا حجار اشاره کرد.این فیلم اولین کار سینمایی هومن سیدی است که نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

 

نکته  قابل توجه اینکه ،فیلم های «نهنگ عنبر» به کارگردانی سامان مقدم، «دریا کنار» به کارگردانی آرش معیریان، «اسب سفید پادشاه» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و «در دنیای تو ساعت چند است؟»  به کارگردانی صفی یزدانیان که این روزها روی پرده هستند به اکران خود در سینماها ادامه می دهند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 4 = 2