دودلینگ آرت چیست | نمایشگاهی برای آشنایی با هنری کمتر شناخته شده

دودلینگ یا Doodle Art هنری سرگرم کننده است که در کشور ما کمتر به آن پرداخته شده است. دودلینگ، نوعی طراحی است که در آن هنرمند تلاش می کند افکار خود و آنچه ذهن شلوغش را به هم ریخته است در طرحهایی درهم و برهم و شلوغ به تصویر درآورد. این هنر به نوعی سرگرمی کودکانه می ماند که با طرح آنچه در ذهن هنرمند است محیطی سرگرم کننده به وجود می آورد که گاه با نقاشیهای کودکان قابل مقایسه است.

در ایران تلاشهایی برای شناساندن این هنر به عمل آمده است نمایشگاهی که این هفته در تهران درحال برگزاری است نمونه ی خوب و کاملی از این دست تلاشهاست.

آدینه بیست و پنجم آبان ماه گالری علیها میزبان دومین نمایشگاه تخصصی دودلینگ آرت در ایران به نمایشگاه گردانی هانی نجم و سالومه گل نراقی است.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید
دودلینگ آرت
دودلینگ آرت

در این نمایشگاه آثار هنرمندان دانیال آرون، مژگان اسدی فکور، هاجر آشوری، مرجان آقایی نیوشا اعرابی، آیدا امانی، مهشید ابراهیمی، حاتمه اعرابی، عطیه ادوای، روجا اسلام پناه، زینب بیاتی، سبا پژوم، حسین چگنی، شیرین حاجى نصیرى، لیلا حلوایی، مرضیه حسینی وشنوه، پریساخداپرست، نگین خسروی، شادی خامنه، هستی خادمی، پگاه زند، زهرا رحمى، الهام رامتین، سمیرا رضوی، طناز زمردیان، پانته آ سیاسی فر، منصوره سیادتی، پریسا سلطانی بخش، ویدا شامرادیان، شایان شعبان، الهام ظفرامیلی،محسن طهماسبی، سمیرا عظیمی، حانیه عقاب، محمدرضا گنجى، فهیمه گیلکی، مرجان میرزایی، فرزاد محمدی، ویدا محمدصادق، زینب محرم زاده، سمیه نورافشان، انسیه نهاردانی، فرحناز همایونی، فربد هدایتی دزفولی، مریم هندی، هدیه هدایتی، مریم نیاکی، ملیحه رستمی، باران وفاخواه، شایسته نعمتی نیا، گلناز علیاری، آناهیتا زحمتکش، محمد امیری، یسنا فرهمند، یلدا قادری، فاراسیس فرامرزی و امین آقایی در ابعاد A3 به نمایش در آمده و بر نگاه حرفه ای به مقوله دودلینگ آرت تاکید شده است.

دودلینگ آرت
دودلینگ آرت

این در حالی است که بر خلاف نقاشی و طراحی، دودلینگ آرت هم چنان در هنر معاصر ایران مقوله ای تازه است که کم تر به آن پرداخته شده و راهی طولانی برای شناخت آن باقی است.
این نمایشگاه تا پنجم آذر ماه برپا بوده و علاقمندان جهت بازدید می توانند همه روزه به جز شنبه، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری علیها به نشانی تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای احمدی مقدم (ایزد)، پلاک ۳۱، طبقه اول مراجعه نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

44 + = 50