ده روز ده سرود – قسمت سوم -بهمن خونین جاویدان

سرود خوانی شکل و روشی بود که با آن شور و حال و فضا و دیدگاه های اوایل انقلاب ، کاملا هماهنگ می نمود . از همان سرود معروف «خمینی ای امام گرفته» تا سرودهای بعدی …

گروهی از جوان ها که هماهنگ با هم و با موسیقی ای بسیار ساده شعری را هم خوانی می کردند .

این سبک و سیاق هر وقت و به هر شکل شنیده شود ناخودآگاه ماه ها و سال های اول انقلاب را به یاد می آورد . اما این سرودها آرام آرام آن شکل ساده را رها کردند و به سمت پیچیدگی های بیشتر در موسیقی و اجرا آمدند . بهمن خونین جاودان یکی از همین سرودهایی است که در شکل اجرا و شعری که انتخاب شده است دیگر انچنان هم ساده نیست  .

سرود «بهمن خونین جاویدان »از سرودهای معروف اوایل انقلاب و کار جوانان آن زمان شیراز است که امروزه دیگر هر کدام مویی سپید کرده اند و هر کدام جایی هستند و کار و کاسبی ای دارند این سرود دراولین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی  یعنی بهمن ۱۳۵۸ مورد استقبال همه اقشار جامعه به خصوص جوانان انقلابی ایران قرارگرفت.

دکتربهبود رهبر گروه سرود سپاه شیراز  بود که پس ازانقلاب اسلامی مدتها علاوه برتحصیل در دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مجری تلویزیون شیراز هم فعالیت می کرد اما براثر بیماری دارفانی را وداع گفت. این سرود را همراه با توضیح های یکی از افراد این گروه بشنوید …

به احترام مردم شیراز تصویری از راهپیمائی مردم شیراز وعشایر استان فارس درانقلاب اسلامی ۱۳۵۷ زینت بخش این صفحه کرده ایم۰۳

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. محمد می گوید

    برای پیدا کردن هر قسمت، کار حضرت فیل است. عزیزان، وقتی برنامه ای پی در پی دارید، در پایین صفحه بگذارید “بروید به قسمت بعد” مثلا من الا قسمت پنجم را چگونه پیدا کنم؟

    1. هنرلند می گوید

      جناب آقای محمد
      ممنون از توجهتان .امکان دسترسی به قسمتهای قبلی ده روز ده سرود در بخش مطالب مرتبط به راحتی امکان پذیر است.موفق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

59 − 50 =