دفاع جانانه قائم مقام شبکه سه از «ماه عسل»در مصاحبه اختصاصی با هنرلند

«ماه عسل» دیگر نام آشنائی برای بینندگان شبکه ۳ سیما در ماه رمضان است.این  برنامه ای است که قریب ۱۰ سال هرشب قبل از افطار از این شبکه پخش می شود ومخاطبان خاص خودش را پیدا کرده است . حواشی نا مناسب این برنامه در سال گذشته باعث شد ،تصور شود شبکه ۳ امسال برنامه دیگری را جایگزین آن نماید.اما این اتفاق نیفتاد و این برنامه در رمضان ۹۵ هم روی آنتن می رود. به همین مناسبت گفتگوئی اختصاصی با سید علی حمیدی قائم مقام این شبکه انجام داده ایم که در آن صراحت نقش کلیدی بازی می کند.

 

minilogoآقای حمیدی از اینکه وقت خودرا دراختیار هرلند قرار داده اید سپاسگزاریم.به عنوان اولین سوال بفرمائید تغییرات اخیر شبکه ۳ سیما  در سطح کلان مدیریتی در روند تولید برنامه ها در روزها وشبهای شلوغی که دارید خللی ایجادنکرده است؟

قطعا نه . ما از ماهها پیش در زمان مدیریت جناب آقای میر حسینی برنامه ریزیهای لازم را برای ماه رمضان دشته ایم و در اولین روز استقرار جناب آقای پورمحمدی در جایگاه مدیریت شبکه این برنامه ها به تأیید ایشان هم رسید و با تلاش هکماران عزیزم دراین شبکه مشغول انجام آن هستیم وامیدواریم مورد رضایت هموطنان عزیزمان قرار بگیرد.

minilogo مردم توقع داشتند امسال شبکه ۳ سریال نمایشی برای ماه رمضان داشته باشد اما درکنداکتور شبکه شما جای سریال جدید خالی است.

با توجه به رخدادهای ورزشی که از همین هفته آغاز می شود ،شرایط امسال به نحوی رقم خورد  که ما زمان لازم برای پخش سریال نمایشی در اختیار نداشته باشیم. بنابراین تصمیم گرفتیم به جای پخش سریال جدید به پوشش مسابقات ورزشی مهمی که در جریان است بپردازیم.

minilogo مگر مسابقات ورزشی در شبکه ورزش پخش نمی شود؟

چرا اما با توجه به اهمیت مسابقات بزرگی که در  جام ملتهای اروپا در فرانسه در پیش است ما باید پوشش کاملی از این مسابقات داشته باشیم.ما در اواخر خرداد و اوایل تیرماه مسابقات یوفا ۲۰۱۶ را در فرانسه خواهیم داشت و برخی مسابفات مهم تیمهای ملی والیبال که  همه اینها را پوشش می دهیم و از نظر زمانی باید از طرفیت کانال ورزش وشبکه ۳ توأمان استفاده شود تا رضایت مخاطبان ما فراهم بشه.

minilogo برنامه های نمایشی هم مخاطب خودش را دارند چرا خواست آنها را مورد توجه قرارنداده اید؟

شبکه ۳ شبکه جوانان هست و ما مطمئن هستیم که این گروه از مخاطبان ترجیح می دهند که مسابقات مهم یورو ۲۰۱۶ را به صورت زنده نماشا کنند و البته دو سریال نمایشی هم داریم که البته جدید نیستند اما آنها هم سریالهای جدابی هستند که می تواند نظر مخاطبان را تأمین کند واما به هرحال همزمانی مسابقات فوتبال با ساعت ملکوتی اذان مغرب تا نیمه های شب عملا جای خالی در کنداکتور برای سریال نمایشی باقی نمی گذارد. این مسابقات هر ۴ سال یک بار برگزار می شود و از هیجان و اعتبار خاصی برخوردار است که فکر می کنم بهترین تصمیم را درباره پخش زنده آنها گرفته ایم.

minilogo دوسریالی که  در ماه رمضان پخش می شودچه سریالهائی هستند؟

سریال های زیرزمین و پنجمین خورشید که به ترتیب در ساعت های ۱۱تا ۱۲  و ۱۶ تا ۱۷ پحش می شوند.

minilogo شما که این همه کمبود وقت داشتید چرا دوباره برنامه ماه عسل را در جدول پخش نگه داشتید؟

برنامه ماه عسل یکی از موفق ترین برنامه های رمضان سالهای اخیر هست که مخاطبان زیادی دارد و باید پخش شود.

minilogo این برنامه تاریخ پایان ندارد؟

نه ،چرا باید یک برنامه موفق را از صحنه خارج کنیم؟

minilogo بحث خارج کردن یک برنامه موفق نیست . موضوع امکان ایجاد رقابت برای کسانی است که طرحهای جدید وایده های نوئی برای افطارهای ماه رمضان دارند. اما این نوع حمایتها از این برنامه وتهیه کننده آن تقریبا همه را از امکان ارائه طرح محروم می کند.

اصلا این طور نیست . واحد طرح وبرنامه شبکه ۳ آماده دریافت همه طرحهائی است که فکر می کننند می توانند جایگزین این برنامه شود.طرحهائی هم آمده اما «ماه عسل» از همه آنها بهتر بوده است.

minilogo فکر نمی کنید این طور که پیش می روید دیگر جوانها از اینکه بتوانند روزی به جای احسان علیخانی قرار بگیرند در عمل منتفی است.

شما یک اشتباه داربد و آن این است که رابطه تلویزیون وستاره هابش را در نظر نمی گیرید درحالی که تلویزیون با ستاره هایش دیده می شود.مخاطبان برنامه صبح ما از وقتی رضا رشیدپور به آن برگشته چندین برابر شده.یا مثلا برنامه نود با آقای فردوسی پور به  یک برند تبدیل شده است . علیخانی یک ستاره و ماه عسل یک برند است چرا باید ستاره های تلویزیون را کنار گذاشت؟

minilogo اما اگر اینگونه به ستاره ها نگاه کنیم ،آیا ربنای شجریان یک برند نیست؟چرا تلویزیون  این ستاره ها را کنار گذاشته است؟

این موضوع کاملا متفاوت است.تصمیم دراین باره را یک شبکه به تنهائی نمی گیرد.

minilogo بله متوجهیم .پس برمی گردیم به همان بحث ماه عسل…. برنامه ماه عسل در سال قبل از همان روز اول با گافهای بزرگی همراه بود از آوردن یک مدل تا خانمی که اکنون از کشور خارج شده و عکسهای بی حجابش را منتشر می کند.اینها برای یک برنامه گافهای کوچکی نیست.

نه اتفاقا آقای علیخانی در این باره توبیخ شد.

minilogoبله توبیخ شد  ولی برخی برنامه ها با ایرادات کوچکتری از صحنه خارج شده اند اما این برنامه همچنان ادامه دارد.

ببینید همان برنامه هائی که اشاره می کنید هم پشت پرده اش آن چیزی نیست که شما می گویید.

minilogo  اگر ممکنه شما از پشت پرده اش برای ما بگید.

ببنید آن خانم مانکن از ابتدا قراربود به عنوان یک نمونه از کسانی که بدون زحمت به پول وثروت می رسند  وهیچ وقت سیر نمی شوند، در کنار کسانی مقایسه شود که سالها زحمت می کشند و به اندکی قانع هستند وشاکر درگاه خداوند هستند.در آن برنامه یک خانمی هم بود که در عمق جند صدمتری معدن کارمی کرد و ماهانه فقط ۱۷۵۰ هزارتومان حقوق می گیرد یا جوانی که با راپل شیشه های ساختمانهای بلند را پاک می کند وبا جان خودش بازی می کند دربرابر این خانم که در یک روز درآمد میلیونی داشت.  اما ناگهان وقت برنامه تمام شد و آقای علیخانی نتوانست برنامه را آن طور که قرار بود جمع وجور کند وبرنامه هدفش نرسید.

minilogo درباره خانم میرقلی خان چی؟

خانم شهرزاد میرقلی خان  مدتها در زندانی در آمریکا محبوس بودند وانواع مشکلات را متحمل شده بودند و دعوت از ایشان به عنوان شخصی که مورد اعتماد و سفارش  رئیس وقت سازمان(دکتر سرافراز) بودند مسأله خاصی نبود این که بعدا چه اتفاقاتی درباره ایشان افتاد هم ربطی به ماه عسل نداشت وندارد.

minilogo درباره رقم قرار داد ودریافتی آقای علیخانی هم حرف و حدیثهائی مطرح بود

ببینید این برنامه ازبرنامه های سنگینی است که مخارج زیادی را هم دارد. مثلا ما  سال گذشته حدود ۵۰ نفر مهمان از شهرستانهای مختلف داشتیم وامسال هم داریم حتی از کشور عراق مهمانانی داریم. اینها یکی دوروز قبل به تهران می آیند و روز بعد از برنامه هم می روند. اسکان وایاب وذهاب اینها خودش کلی هزینه می طلبد که باید درنظرگرفت. همین طور استودیوی تولید که در بخش خصوصی است.

minilogo اما مگر جام جم استودیو کم دارد؟

استودیوی برنامه ای مثل ماه عسل بسیار پر دردسر است تقریبا از یک ماه قبل دکور زده می شود و باید دربست دراختیار برنامه باشد.اگر بخواهد در خود سازمان این اتفاق بیفتد برنامه های دیگر با مشکلات جدی مواجه می شوند به همین دلیل از ظرفیت بخش خصوصی برای این برنامه استفاده می شود که هزینه آن هم خیلی زیاد است.

minilogoخود اقای علیخانی  گفته است پارسال بیشتر از ۴۰ یا ۴۵ میلیون تومان نگرفته است.

رقم دقیقش  را نمی دانم ولی کمابیش همین رقمها دستمزد شخص ایشان بوده است ولی هزینه کل برنامه خیلی بیشتر از اینهاست.

 از حضورتان در این گفتگو متشکریم و ازاین که بی پرده به پرسشهای ما پاسخ دادیم بسیار ممنون هستیم برای شما و شبکه ۳ آرزوی موفقیت می کنیم.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام : تشکر از سایت هنرلند با طرح موضوع جذاب وخواندنی حواشی برنامه ماه عسل و پاسخ های منطقی قائم مقام محترم شبکه سه سیما که دراین مصاحبه شرکت کردند . نکته قابل توجه انحصاری شدن برنامه ها وحمایت مدیران سازمان از عده ای خاص است ستاره های تلویزیون ستاره های بیرون از سیما هم هستند ، مورد توجه مردم والبته با درآمدهای عالی در اجراهای خارج از سیما با استفاثه از فرصت مناسبب یا به عبارتی ویترین زیبایی که رسانه ملی در اختیار آنها قرار داده . پس سهم بقیه زحمت کشان این رسانه کجا دیده میشوند ؟ حتی مدبران لایق آن ؟ تاکی این سازمان باید مجری محور باشد , وفقط از مجریان دفاع کند ؟ متاسفانه ستارگان سیمای ما مجری وتهیه کننده وکارگردان خودشان هستند یعتی بعد از چهره شدن صاحب این موقعیت ها میشوند !!! وقتی همه ارکان مهم برنامه سازی در اختیار یک نفر هست دیگر نیازی به دفاع جانانه از آنها نیست

  2. علی می گوید

    در برابر پزشکان متخصص ایشون گدا محسوب می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 4 = 2