در گذشت عبدالرضا چارئی هنرمند طراح گرافیک و خوشنویس

عبدالرضا چارئی هنرمند طراح گرافیک و خوشنویس و به دلیل بیماری درگذشت.

در گذشت عبدالرضا چارئی هنرمند طراح گرافیک، خوشنویس|سرزمین هنر|هنرهای تجسمی

عبدالرضا چارئی هنرمند طراح گرافیک، خوشنویس و مدیر اسبق گروه ارتباط تصویری دانشکده هنر دانشگاه شاهد ۲۲ اسفندماه به دلیل بیماری درگذشت.

این هنرمند سال‌های متمادی علاوه بر آموزش هنر، به خوشنویسی و طراحی گرافیک مشغول و بیشترین فعالیت اش در زمینه هنر بر خوشنویسی، گرافیک خط، نقاشی خط و تجربه‌هایی در تکنیک‌های نقاشی خط معطوف بود.

روابط عمومی دانشگاه شاهد چندی پیش با زنده یاد دکتر عبدالرضا چارئی گفت و گویی انجام داده بود که بخش کوتاهی از آن را در ادامه می خوانید:

۱-لطفا ضمن معرفی کامل، از سوابق تحصیلی خود بفرمایید.

-اینجانب عبد الرضا چارئی متولد خرمشهر هستم. مقطع کارشناسی خود را در رشته گرافیکـ -ارتباط تصویری دانشکده‌ هنر‌های زیبا دانشگاه تهران و مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس  در رشته ارتباط تصویری و پژوهش هنر گذراندم و از سال ۷۷ جذب دانشکده ی هنر دانشگاه شاهد شدم.

سال های متمادی است که به خوشنویسی و طراحی گرافیک مشغول هستم که بیشترین فعالیت بنده در خوشنویسی، گرافیک خط، نقاشی خط و تجربه هایی در تکنیک های نقاشی خط است.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

۲-لطفا رشته تصویرسازی و ارتباط تصویری را معرفی بفرمایید.

-رشته‌ تصویرسازی زیرمجموعه‌ رشته‌ ارتباط تصویری –گرافیک بوده که در حال حاضر این رشته مستقل شده و ما بیشتر در بطن رشته  گرافیک هستیم که نام فارسی گرافیک همان ارتباط تصویری است.

این رشته از سال ۱۳۶۲ به عنوان اولین رشته‌ مستقل در دانشکده‌ هنرهای زیبا ایجاد شد و بنده اولین ورودی این رشته بودم. برای شناخت بیشتر این رشته اگر ما به زندگی خودمان و اطراف نگاه کنیم، در می یابیم همه آنچه را که به تصویر ارتباط دارد زیر مجموعه این رشته می تواند باشد ،مانند طرح بسته‌بندی‌ها، طرح مجلات، بدنه‌ اتوبوس ها، صفحه آرایی روی جلد مجلات، روزنامه ها و کتاب ها و …

علاوه بر این، مجموعه‌ ای به نام تایپوگرافی یا کاربرد خط در گرافیک وجود دارد که در اصطلاح آن را طراحی حروف می نامند، این را هم می توان یکی از زیر مجموعه های گرافیک نام برد.

گرافیک در واقع رشته ای است که تمام رشته ها را در برمی گیرد و می توان به رشته هایی از قبیل: پزشکی، معماری، جغرافیا، تاریخ و… اشاره کرد که گرافیک در آن رشته ها تاثیر بسزایی دارد.

۳- آینده شغلی فارغ التحصیلان این رشته چگونه است؟

-در رشته ارتباط تصویری یا همان گرافیک، دانشجو در زمان دانشجویی خود می تواند فعالیت داشته باشد و بعد از اتمام تحصیل می تواند در دفاتر طراحی گرافیک مشغول به کار شود و یا در انجمن صنفی طراحی_گرافیکی عضو شود و آثار و کارهای گرافیکی خود را به آنها ارائه دهد و از مجوز برای تاسیس دفاتر، اعطای وام و… بهره مند شود.

از مهم ترین مزایای  عضویت در این انجمن، تخصصی کارکردن در رشته مربوطه است. به طور مثال یک شخص می تواند به صورت تخصصی در زمینه طراحی و صفحه آرایی، طراحی بیلبرد، طراحی نشانه و… مشغول به کار شود که مشتریان زیادی هم دارد.

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − = 16