در خواست میهمانان جهان عرب از جشواره جهانی فیلم فجر

درخواست میهمانان جهان عرب ، به نمایش فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله (ص)» در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر انجامید. نمایش این فیلم، به کارگردانی«مجید مجیدی» در پی درخواست سینماگران جشنواره، که میهمانی  از جهان عرب هستند، به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار هنرلند: یک سالن، در روز هفتم اردیبهشت را به نمایش فیلم «محمدرسول‌الله (ص)» اختصاص دارد همچنین مسئولان برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر اکران ویژه فیلم مجیدی را به فاصله کوتاهی از عید مبعث برگزار می‎کنند.

فیلم «محمدرسول‌الله (ص)» به دوران کودکی و نوجوانانی پیامبر اسلام می‌پردازد و یکی از  پر هزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران محسوب می‌گردد و بخش‌هایی از این فیلم که مربوط به واقعه جنگ اصحاب فیل است، در کشور آفریقای جنوبی فیلمبرداری شده.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

محمد رسول‌الله فیلمی است در گونه تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی که داستان زندگی کودکی محمد (پیامبر اسلام) را روایت می‌کند و در «جشنواره فیلم فجر» سال ۱۳۹۳ برای اولین بار اکران شد و اکران سراسری آن  از روز ۵ شهریور ۱۳۹۴ در ایران و همزمان با افتتاحیه «جشنواره فیلم مونترال» کانادا آغاز گردید.

این فیلم در شهرک سینمایی پیامبر اعظم واقع در ۵۵ کیلومتری شهر قم، ساخته شده‌است. در این شهرک، ماکت شهرهای مکه و مدینه با مشخصات ۱۴۰۰ سال قبل، در مقیاس یک به یک (مختصات واقعی) طراحی و ساخته و قرار شد پس از پایان فیلمبرداری، از این دکور تحت عنوان شهرک سینمایی پیامبر اعظم برای دیگر پروژه‌های سینمایی دربارهٔ تاریخ اسلام استفاده شود.

بنا به درخواست میهمانان جهان عرب فیلم زیبای «محمد رسول الله» اثر مجید مجیدی امروز به صورت ویژه در کاخ جشنواره به نمایش در خواهد آمد

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

74 − 67 =