درگذشت بازیگر سریال «پیشتازان فضا»

نیچل نیکولز بازیگر آمریکایی که بیشتر به خاطر بازی در سریال علمی تخیلی دهه ۱۹۶۰ «پیشتازان فضا» شناخته شد در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

درگذشت بازیگر سریال «پیشتازان فضا»|سرزمین هنر|سینما

ایسنا:نیچل نیکولز با بازی در نقش ستوان «نیوتا اوهورا» در سریال معروف «پیشتازان فضا» موانع را شکست و به یکی از اولین بازیگران زن سیاهپوست در ایالات متحده تبدیل شد که در نقش شخصیتی با قدرت بازی می‌کرد.

او بعداً در تلاش برای تشویق زنان و آفریقایی‌تبارهای بیشتر به فضانورد شدن توسط ناسا استخدام شد.

فرزند این بازیگر در صفحه اجتماعی خود نوشت: «با کمال تأسف به شما اطلاع می‌دهم که نور عظیمی در فلک دیگر مانند سال‌های متمادی برای ما نمی‌درخشد. با این حال، نور او، مانند کهکشان‌های باستانی که اکنون برای اولین بار دیده می‌شوند، برای ما و نسل‌های آینده باقی خواهد ماند تا از آن لذت ببریم، از آن بیاموزیم و الهام بگیریم.»

مجموعه تلویزیونی «پیشتازان فضا» در دهه ۱۹۶۰ با انتخاب بازیگران سیاهپوست و اقلیت‌ها در نقش‌های برجسته، کلیشه‌های غالب بر هالیوود و صنعت سرگرمی در آمریکا را شکست و نیچل نیکولز برای نقش ستوان «اوهورا» در این سریال انتخاب شد، که به عنوان یک افسر ارتباطات توانا و سطح بالا به تصویر کشیده شد.

نیکولز علیرغم موفقیتش، در ابتدا به فکر ترک این سریال بود، اما دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور که شخصیت او را نخستین نقش غیرکلیشه‌ای که توسط یک زن سیاه‌پوست در تاریخ تلویزیون به تصویر کشیده شده توصیف کرد وی را متقاعد به ادامه همکاری با این مجموعه کرد و او در ادامه در شش فیلم سینمایی از مجموعه «پیشتازان فضا» پس از پایان سریال در سال ۱۹۶۹ نیز نقش‌آفرینی کرد.

او علاوه بر کار به عنوان بازیگر، سفیر آژانس فضایی ناسا نیز شد و به استخدام زنان و اقلیت‌ها در برنامه فضایی آن کمک کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

31 + = 34