خواب سنگین انجمن منفعلان سینما !

خواب سنگین انجمن منفعلان سینما ! | جبارآذین | سینما | سرزمین هنر 

دوستان پرسیده اند: چرا به جز شما ویک، دوتن دیگر، منقدان، فعال نیستند و در قبال رویدادهای جامعه که هیچ، در ارتباط با رخدادهای هنری و فرهنگی و سینمایی هم، شاهد واکنش های نوشتاری وگفتاری آنها نیستیم؟

درپاسخ باید گفت، منقدان مستقل و متعهد به رغم موانع فراوان، همچنان به فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی خود ادامه می دهند و بعضی ازمنتقدان هم جدا از وابستگی های حزبی/سیاسی وگروهی، به صورت فردی به کار نقادی هنری می پردازند.

به هنگام برگزاری جشنپاره انحرافی و بودجه بر بادده موسوم به فیلم فجر، جماعتی ، مثبت و منفی، به این واقعه تاسف بار و فیلم های آن پرداختند.

واقعیت اینکه، اغلب منتقدان سینما با و اقعیت های تلخ و شیرین جامعه از جمله قتل عام کرونا، فقر و گرانی اجتماعی و گرفتاری ها و مسایل مردم، کاری ندارند وسعی می کنند سرخود را عمدتا با فیلم و سینما گرم کنند.

انجمن در خواب زمستانی

افزون براین، بازار هنر و سینما تعطیل است و کاری صورت نمی گیرد که منقدان بخواهند درباره آن بنویسند و بگویند.

با این همه، حق باشما است. به عنوان نمونه، انجمن منتقدان وابسته به خانه سینما که زیربلیت این خانه سیاسی و تجاری ودولت کنونی است و معلوم نیست در دولت آینده، چه قصه و سرنوشتی خواهد داشت ، همیشه منفعل بوده و وجود و حضورش دکوری است، چراکه نه در برابر مسایل جامعه واکنش نشان داده و نه در مقابل وقایع جاری سینما، حرکت منقدانه و مسوولانه فرهنگی انجام می دهد و در واقع اغلب در خواب است.

منتقدان سینمای انقلاب نیز معمولا فقط ایام برگزاری جشن ها، دورهمی ها و مراسم سینمایی، چند روز خود را در حاشیه نشان می دهند و بس و باقی سال را به خلوت می روند! ازهمین رو،ن باید به آنها و عملکردهایشان امید داشت و دل بست.

به همین دلایل، بهتراست دوستان، خانه امید خود را در جای دیگر بنا کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

49 − = 47