خداوند آخر و عاقبت جشنواره فیلم فجر را با چنین مدیران و دبیرانی ختم به خیر کند!

نمایش فیلم های جشنواره فجر در شهرهای کوچک و بزرگ ایران، نامش دیگر برگزاری جشنواره نیست،بلکه اکران عمومی است!

خداوند آخر و عاقبت جشنواره فیلم فجر را با چنین مدیران و دبیرانی ختم به خیر کند!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

باشگاه خبرنگاران جوان-محمدرضا سوقندی مدیر امور استان‌های جشنواره فیلم فجر: بر اساس تاکید سازمان سینمایی و دبیر جشنواره، برگزاری همزمان جشنواره در استان ها به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته ‌است.

جشنواره فیلم فجر،در دهه ۶۰ از ارج و قرب خاصی برخوردار بود.دبیرانی عهده دار برگزاری آن بودند که با اصول و فروع مدیریت و سینما آشنایی داشتند.

هرچه جلوتر آمد،دبیرانی ناکارآمد توسط معاونان سینمایی و روسای سازمان سینمایی نابلد عهده دار امور شدند و در هر دوره ای،هرکس به سلیقه خودش عمل کرد و بخش هایی را اضافه یا کم کرد.

امروز جشنواره فیلم فجر،به خاطر ندانم کاری ها به «شیر بی یال و دم و اشکم» تبدیل شده است.مگر این جشنواره اساسنامه و آیین نامه ای ندارد که هرکسی به دلخواه در آن تغییرات ایجاد می کند؟

مدتی است که یک کار اشتباه،یعنی برگزاری جشنواره فیلم فجر در تمام استان ها را باب کرده و به آن افتخار هم می کنند!کجای آیین نامه نوشته شده که می توان چنین کاری کرد؟

کدام جشنواره معظمی را در جهان سراغ دارید که در کل آن کشور برگزار شود؟برلین،کن،ونیز،مسکو و…؟جشنواره فیلم فجر هم که به جای جشنواره تهران راه انداری شده است.

اخیرا هم رییس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره تاکید کرده اند که برگزاری همزمان جشنواره در استان ها به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته ‌است.این چه اولویتی است؟یعنی جشنواره کارهای مهم دیگری نداشت که در اولویت قرار بگیرد؟ چه کسی یک کار اشتباه را در اولویت قرار می دهد؟!

حسن اکثر جشنواره های مهم، محدودیت زمانی و مکانی آنهاست،برای همین مورد استقبال قرار گرفته و می گیرند.آیا علاقه مندان جشنواره فیلم کن،برای حضور در آن و دیدن فیلم ها به شهرهای دیگر فرانسه سفر می کنند؟!جشنواره های دیگر چطور؟

از بین بردن ابهت یک جشنواره معظم،چه افتخاری دارد؟پیشتر همه علاقه مندان سینما برای دیدن فیلم های جشنواره به تهران می آمدند،چون مرکز جشنواره این شهر بود.

نمایش فیلم های جشنواره فجر در شهرهای کوچک و بزرگ ایران، نامش دیگر برگزاری جشنواره نیست،بلکه اکران عمومی است!
ما که با این مدیران دولتی سینمای ایران و طرز فکرشان، امیدمان نسبت به آینده هنرهفتم ایران به ناامیدی کامل گراییده.از پیش فاتحه اش را نیز خوانده ایم!

خداوند آخر و عاقبت سینمای ایران و جشنواره فیلم فجر را با چنین مدیران و دبیرانی ختم به خیر کند!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 5 = 2