خبرهای جدیدی از مسافران ایرانی کن

مدیر بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی که در کن حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا،در خصوص حضور ایران در این دوره جشنواره فیلم کن با بیان اینکه چتر سینمای ایران با مدیریت بنیاد سینمایی فارابی فعالیت خود را در بازار بین‌المللی فیلم کن از سر گرفته است، گفت: در زیر چتر سینمای ایران شرکت‌های فیلمیران، پویانمایی اشراق، خانه سینما، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، سه بخش نوپای خصوصی که پخش فیلم‌هایی چون «آبجی»، «من»، «هاری» و چند فیلم دیگر را بر عهده دارند، حاضر هستند.

این مدیر بین‌الملل ادامه داد: با توجه به برخی از مشکلات پیش‌بینی نشده، شرکت‌های آریا صنعت تخیل، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سبز افرنگ فیلم و به‌نگر علیرغم اقدامات به عمل آمده و تکمیل مراحل ثبت نام در بازار نتوانستند در این رویداد سینمایی حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد سینمایی فارابی با مسئولان جشنواره‌های سینمایی و خریداران خارجی مذاکراتی مستمر دارد، افزود: به روال گذشته برنامه نمایش‌های بازار انجام می‌شود که «سیانور»، «امکان مینا»، «قشنگ و فرنگ»، «سینما نیمکت» از جمله آثار به نمایش درآمده در روزهای گذشته بوده‌اند.

اسفندیاری درباره عدم حضور ایران در بخش پاویون کن که سال گذشته غرفه‌ای در آنجا تدارک دیده شده بود، گفت: آن چادر هزینه جدا و اضافی به ما تحمیل می‌کرد و نمی‌خواستیم چنین هزینه‌ای متقبل شویم و معتقدیم کاربری چتر بسیار بیشتر خواهد بود.

۱۴۶۳۳۷۷۴۲۶۰۴۹_۲

مدیر بین‌الملل سازمان سینمایی فارابی در خصوص حضور پررنگ ایران در این دوره جشنواره کن اظهار کرد: خوشحالیم که در این دوره در بخش اصلی، بخش نوعی نگاه و داوران نماینده داریم و ایران حضور پررنگی در همه بخش‌های کن دارد.

ازسوی دیگر حجت‌الله ایوبی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایسنا که «با توجه به حضور چشمگیر سینمای ایران در بخش‌های مختلف جشنواره‌ فیلم «کن»، آیا امسال در این رویداد معتبر حاضر خواهید شد؟»، تصریح کرد: امسال به دلیل اینکه ما دو فیلم («فروشنده» ساخته‌ اصغر فرهادی و «وارونگی» ساخته‌ بهنام بهزادی) را در جشنواره‌ کن داریم و یکی از اعضای هیئت داوران (کتایون شهابی، پخش‌کننده‌ بین‌المللی) نیز ایرانی است، به احتمال زیاد به جشنواره کن می‌روم. زمان این سفر هنوز قطعی نشده اما به احتمال زیاد به مدت یک روز در جشنواره‌ کن حضور خواهم داشت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

47 + = 53