حمیدرضا صدر،صدرنشین جدول مفسران و منتقدان

حمیدرضا صدر،صدرنشین جدول مفسران و منتقدان | سیدرضا اورنگ | تلویزیون | سرزمین هنر

آخرین بار که چهره اش را دیدم،در یک ارتباط تصویری بود که یکی از برنامه های ورزشی تلویزیون با وی برقرار کرده بود.چشمانش درخشش همیشگی را نداشت،هرچند آن روز نشانی از بیماری در وجودش دیده نمی شد،اما حسی غریب به من نهیب زد که حمیدرضا صدر نیز چند روزی بیش مهمان دنیا نخواهد بود.

همان شب با اینکه حال خوش روزهای قبل را نداشت،اما وقتی صحبت فوتبال شد،مانند همیشه گل از گلش شکفت و عاشقانه درباره معشوق خویش شیرین زبانی کرد.وقتی درباره لیورپول حرف می زد،چنان از این تیم تعریف می کرد که انگار،منچستر یونایتد، بارسلون، رئال مادرید،بایرن مونیخ و… تیم های محلی هستند!

لیورپول را بسیار دوست داشت و همیشه پیگیر مسائل فنی و حاشیه ای این تیم بود.فقط صدر نبود که لیورپول را دوست داشت،من و بسیاری دیگر که بازی های بی نظیر و قدرتمندانه این تیم را در گذشته هایی نه چندان دور دیده بودیم،از طرفداران همیشگی این تیم بودیم و هستیم.

عشق فوتبال

فوتبال عشق حمیدرضا بود و تمام اخبار ریز و درشت این ورزش فراگیر و محبوب را دنبال می کرد.برای همین وقتی به عنوان مفسر و کارشناس فوتبال روی صفحه تلویزیون ظاهر شد،بسیاری از مخاطبان از همان آغاز شیفته او شدند.

زیرا چنان بازی ها و تیم ها را فنی و شیرین آنالیز می کرد و از حواشی آنها سخن می گفت که گویی از معشوق خویش می گوید.خیلی زود بین مردم طرفدار پیدا کرد.هر کانال تلویزیون که برنامه فوتبالی داشت،همه منتظر بودند او به عنوان کارشناس حضور داشته باشد.

زنده یاد حمیدرضا صدر،فقط متخصص فوتبال نبود،منتقد کاربلد سینما و تئاتر هم بود.فیلم های روز دنیا را می دید و درباره شان نقدهای درست و دقیقی می نوشت.بسیاری از همدوره ای ها و همکاران مطبوعاتی،او را بیشتر و پیش تر به عنوان منتقد سینما می شناختیم.

هرچند در آن دوران نیز مطالب ورزشی و فوتبالی می نوشت،اما همه او را به عنوان منتقد فیلم می شناختند،نه مفسر فوتبال،اما نسل جدید، او را به عنوان مفسر فوتبال می شناسد،نه منتقد سینما.

حمیدرضا صدر،صدرنشین جدول منتقدان سینما و مفسران فوتبال بود

درباره سینما و فیلم ها نیز عاشقانه می نوشت.گفتن و نوشتن درباره فوتبال و سینما را دوست داشت و به آن عشق می ورزید.این عشق به او روحیه می داد تا حیات خویش را قدرتمندانه ادامه دهد.تا آخرین لحظه نیز چنین کرد.

اهل تسلیم شدن در برابر ناملایمات و سختی ها نبود،اما وقتی مرگ انگشت روی کسی گذاشت،دیگر گزیر و گریزی وجود ندارد.باید تا آخرین نفس با او جنگید،هرچند می دانیم و می دانید که نتیجه آن از پیش معلوم است.

زنده یاد حمیدرضا صدر نیز به خاطر روحیه مبارزه طلبی که در وجودش همیشه موج می زد،تا دم آخر مبارزه کرد،اما در نهایت با سربلندی دستانش را بالا برد و تسلیم مرگ شد.
خدایت بیامرزد ای همکار قدیمی،ای مفسر و منتقدی که با تفسیرهای فوتبالی و نقدهای سینمایی ات ما را به وجد آوردی و برای مان خاطره سازی کردی.

خاطرت در خاطر ما باقی خواهد ماند و خاطرات تو را مدام مرور خواهیم کرد.
درگذشت زنده حمیدرضا صدر را به خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن مرحوم آمرزش و برای سوگوارانش صبر و شکیبایی طلب می کنیم.
سیدرضا اورنگ

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 25 = 31