سالارعقیلی روز ۲۲بهمن درجشنواره موسیقی فجر می خواند

درحالیکه خبرهائی از حذف سالار عقیلی از جشنواره موسیقی فجر به گوش می رسید،خبرگزاری ایسنا از رویکرد جدید مسؤلان این جشنواره درباره «سالار عقیلی» خبرداد.

به نظر می رسد این رویکرد به دو اتفاق دیگر بستگی دارد که در روزهای هفتم وهشتم بهمن رخ داده است.

درروز هفتم بهمن سالار عقیلی در یادداشتی غفلت خود از ماهیت شبکه«من وتو» اعتراف کرد. او درنامه ای که در فضای مجازی منتشر شد، نشان داد که نمی تواند نسبت به حجم انتقاد‌هایی که به سمتش روانه می‌شد، بی‌تفاوت بماند. او در تاریخ ۷ بهمن‌ماه با انتشار نامه‌ای برای مخاطبانش نوشت که در مصاحبه‌اش با آن شبکه‌ی ماهواره‌ای به شدت از وضعیت برگزاری کنسرت در کشور دفاع کرده و تا جان دارد، برای وطنش می‌خواند.متن نامه را در اینجا (متن نامه سالار عقیلی درباره مصاحبه باشبکه من وتو) بخوانید.

متعاقب این نامه دیروز «علی جنتی» به شکل ماهرانه ای ماجرا را فیصله داد و این دومین  اتفاق مهمی بود که رخ داد.

شامگاه ۸ بهمن‌ماه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از سالن بازگشایی شده‌ی «قشقایی» مورد پرسش خبرنگاران درباره‌ی وضعیت سالار عقیلی قرار گرفت که او پاسخ داد:‌ ایشان آدم سیاسی نبوده که تمام شبکه‌های خارجی را بشناسد و بداند که چه رویکردی دارد. او فقط برای اجرای برنامه‌ای در لندن بوده که گفته می‌شود اگر در یک برنامه‌ی تلویزیونی حضور داشته باشد، مردم متوجه می‌شوند که قرار است برنامه اجرا کند و در آنجا فقط چند کلامی درباره‌ی فرهنگ و هنر ایران صحبت کرده است.

وی درباره‌ی اینکه چطور می‌شود یک هنرمند یک شبکه خارجی فارسی‌زبان را که در رسانه‌ها مطالبی منتشر شده است نشناسد، افزود: این خیلی هم بعید نیست، چون آدم‌هایی که سیاسی نیستند تمام همت خود را در همان زمینه‌ی کاری خود متمرکز می‌کنند و شاید اگر می‌گفتند، بی‌بی سی بیشتر متوجه می‌شدند.

دقایقی پس از آن دبیر جشنواره موسیقی فجر ضمن تشکر از وزیر فرهنگ وارشاداسلامی ،حضور نهائی سالارعقیلی در جشنواره موسیقی فجر را تأیید کرد.

اکنون می توان گفت «سالارعقیلی» ۲۲ بهمن‌ماه همراه با گروه وزیری در قالب جشنواره‌ی موسیقی فجر روی صحنه خواهد رفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 1