جناب وزیر ارشاد،آقای معاون هنری، فضل الله اویسی هنرمند کوچکی نبود

جناب وزیر ارشاد،آقای معاون هنری، فضل الله اویسی هنرمند کوچکی نبود| سیدرضا اورنگ | هنرمندان و اندیشمندان آینه های تمام قد جامعه هستند و پیشکسوتان هنر،شعاع نوری که به دل تاریکی ها نفوذ کرده و روشنایی را برای مردم و جامعه به ارمغان می آورند.

تمام ممالک دنیا احترام زیادی به هنرمندان بزرگ و پیشکسوت خویش گذاشته و آنان را چراغ راه هدایت دانسته و می دانند،زیرا می دانند که کم توجهی یا خدای ناکرده بی احترامی به آنان،یعنی حرمت شکنی حریم هنر.

متأسفانه در کشور ما از دیرباز مدیران دولتی،برخی از به اصطلاح هنرمندان و اهالی رسانه کمتر سراغی از پیشکسوتان هنر گرفته و زانوی ادب مقابل شان بر زمین زده و می زنند.بسیاری از پیشکسوتان را نیز کلا به بوته فراموشی سپرده اند،حتی از مرگ دردناک شان در سکوت نیز بی خبر بوده و هستند.

وظیفه وزارت ارشاد و معاون هنری آن چیست؟فقط دادن بیلان و بالا آوردن کار خرابی؟! خدمت به هنرمندانی که اسم و رسم دارند؟!تبعیض قائل شدن بین هنرمندان؟نادیده گرفتن پیشکسوتان بزرگ؟و….

وزیر ارشاد که مدام دم از خدمت به هنر و هنرمندان می زند،گاهی نیز به دیدار ادیبی و هنرمندی می رود،(البته با همراهی عکاس و تصویربردار)باید پیشکسوتانی که باعث پیشرفت و رونق هنر شده اند را فراموش کند؟

فضل الله اویسی هنرمند کوچکی نبود

جناب وزیر ارشاد،آقای معاون هنری، فضل الله اویسی هنرمند کوچکی نبود که هرگز سراغی از او نگرفتید! او هنرمند و اندیشمندی بود که با هنر و ادبش شناخته می شد،نه جار و جنجال های رسانه ای در فضای مجازی.اصلاً از وجود چنین شخصیت بزرگی در کشور اطلاع داشتید؟

می دانستید شاگرد بزرگانی چون حسین طاهر زاده ، قمرالملوک وزیری ، حسن سنجرانی و ابراهیم خان منصوری در عرصه موسیقی بود؟می دانستید با چه هنرمندان بزرگی همکاری و همراهی کرده است؟!

او شاعر و ادیب بزرگی نیز بود که کتابهای «گلبانگ اویسی»،«هفت شهرعشق» ،«نفایس اویسی» و « گنج بی رنج» را که هرکدام اثری ارزشمند هستند را تالیف کرده است.چطور چنین شخصیتی به چشم تان نیامد؟چرا سراغی از وی نگرفتید؟چرا حتی از فوت این هنرمند نیز با خبر نشدید تا لااقل یک پیام تسلیت صوری بنویسید و رسانه ای کنید؟!

آقای معاونت هنری که مدام بر طبل مخالفت با هنرمندان و پیشکسوتان کوبیده و می کوبید؟شما متولی هنر کشور هستید و وظیفه تان شناسایی و احترام به هنرمندان،به خصوص پیشکسوتان است، هرچند که دل خوشی از آنان ندارید.

فضل الله اویسی را می شناختید؟مطمئن هستیم که حتی نام ایشان هم به گوش تان نخورده است،البته شما عادت دارید چیزهایی که دوست ندارید به گوش تان نخورد،مثل اغلب مدیران! آیا مدیر کل جدید و قدیم دفتر موسیقی تان نیز نام ایشان را در جریده هنرمندان ثبت نکرده بودند؟!

چه کسی پیگیر شناسایی پیشکسوتان است؟

اصلا پیگیر شناسایی پیشکسوتان نامی عرصه هنر بوده و هستید یا مدام حاشیه هایی چون اخراج مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت را دنبال می کنید؟!اهالی رسانه باید بیشتر اخبار و اتفاقات هنر و موسیقی را از طریق معاونت شما مطلع شوند،گویا برعکس است و شما از رسانه ها کسب فیض می کنید! این بار که هیچ کدام از یکدیگر فیضی نبردید!

مطمئنا وقتی وزارت ارشاد و معاونت هنری آن از درگذشت هنرمند و اندیشمندی چون فضل الله اویسی بی خبر باشند،رسانه ها نیز بی خبر می مانند!

تعجب از رسانه های همه گیری چون خبرگزاری مهر و ایسناست که با وجود خبرنگاران کاربلد در حوزه موسیقی،چنین خبری به گوش شان نخورده که آن را انتشار دهند.اگر دیروز بی اطلاع بودند،امروز مطلع هستند،چرا باز این خبر را منتشر نکردند؟

آیا آنها نیز در انتشار خبر از دستور نانوشته خودی و غیرخودی پیروی می کنند؟!خبرگزاری سردمداران خبرگزاری هنرآنلاین که وابسته به معاونت هنری است و ادعای خدمت به عالم هنر دارد و نشر اخبار دقیق و سریع هنری نیزبا وجود داشتن خبرنگاران با تجربه ای در حوزه موسیقی، چنین خبری را نشنیده اند تا منتشر کنند؟

اگر رسانه های هنری امروز این خبر را منتشر نکنند،مانند وزیر ارشاد و معاون هنری در انجام وظایف خود کوتاهی کرده اند.

آقای وزیر ارشاد،جناب معاونت هنری،تا امروز بهانه شما از اینکه بی خبر بودید پذیرفتنی است،اما چرا وقتی مطلع شدید پیامی نفرستادید و تسلیتی خطاب به خانواده محترم فضل الله اویسی ارسال نکردید؟!

اگر چنین نکنید،مشخص می شود مانند همیشه فقط به افراد خاصی نظر داشته و دارید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 3 =