جناب حاتمی‌کیا این روش پسندیده شما نیست

حسین شاکری

جناب حاتمی‌کیا این روش پسندیده شما نیست | حسین شاکری

نشست خبری دیروز فیلم «خروج»، آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در سینمای اصحاب رسانه پردیس ملت یکی از پرحاشیه‌ترین نشست‌های جشنواره فیلم فجر امسال بود.

صرف نظر از این‌که «خروج» یک فیلم وسترن ضغیف با تم «زنده‌باد زاپاتا» است بر بستر یک رویداد واقعی در ایران، چندی است جناب حاتمی‌کیا رویه‌ای را در پیش گرفته‌اند که خود آن را نکوهش می‌کنند.

از زمان «موج مرده» که به خاطر درخواست برای حذف یک دقیقه آن جنجال را به پا کرد ، تا زمان «ارتفاع پست» که مدعی شد هیچ ارگانی به او هواپیما نداد و گله کردن از هیات داوران برای ندیدن دکور هواپیما و نبودن فیلم در بخش طراحی صحنه تا «به وقت شام» که هنوز خاطرمان هست و امسال …

بی حیا کیست؟

جناب حاتمی‌کیا  امسال پا را فراتر گذاشت و به طور رسمی برخی اظهار نظرها را «زبان بی‌حیا» خواند، پرسش‌کنندگان را سئوال مگر چند سالت هست که این را می‌پرسی تحقیر کرد و در جایی رسما به پرسش کننده‌ای گفت: به تو چه که من رییس جمهور را این شکل و در همین حد تصویر کردم … همان اندازه تصویر کردم که تو لازم است ببینی…

به غیر از اتهام دست بردن در نتیجه آرای مردمی جشنواره ، امسال ایشان سرباز پشتیبان هم داشت؛ دستیار کارگردان محترم فیلم که دیگر فیلم‌ها را به نمایش بی‌حجابی و عرق‌خوری متهم کرد بدون درنظر گرفتن فضای داستان فیلم‌ها.

با احترام به استاد قریبیان و بازی خوب او در فیلم خروج و دیگر بازیگران پرسابقه که تنها نقطه قوت این اثر بود باید پرسید:

آیا هیات داوران امسال هم تحت فشار قرار خواهد گرفت تا به قول زنده‌یاد علی معلم، حاتمی‌کیا ، این بچه لوس سینما را راضی کند

چه پاسخ مثبت باشد چه منفی باید گفت:

جناب حاتمی‌کیا ، این روش پسندیده شما نیست که در صورت ادامه به معنای «خروج» شما از گستره مخاطبان مردمی و تخصصی خواهد بود.


پی‌نوشت: جناب حاتمی‌کیا پیش از آن‌که بپرسید خودم می‌گویم: مان ۵۳ سال سن و ۲۵ سال سابقه فعالیت روزنامه‌نگاری در حوزه سینما و تئاتر را دارم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

79 − 72 =