جلال مقامی مردی برای تمام فصول رسانه ای

جلال مقامی مردی برای تمام فصول رسانه ای | علیرضا دباغ | سرزمین هنر | تلویزیون

جلال مقامی هم رفت .

مردی از نسل طلایی دوبله ایران…

صنعت دوبله ایران در این دو سال گذشته سرمایه های انسانی زیادی را از دست داده است از حسین عرفانی و چنگیز جلیلوند تا شهلا ناظری و شیرین بهرامی.

دوبلورهایی که هرکدام دنیایی از خاطره را برای دوستداران سینما و تلویزیون به یادگار گذاشتند.

گویا کرونا آمده بود تا دسته گلی از بوستان دوبله ی ایران زمین را بچیند و با خود ببرد…. بی شک هنر دوبله  ایران زمین از این رهگذر بیشترین خسارت معنوی را متحمل گردیده است.

اما اینک جلال مقامی در دوران پساکرونا از میان ما رفته است. مردی که در تمام فصول رسانه در نیم قرن اخیر حرفهای زیادی برای گفتن داشت .

او نه تنها یک دوبلور حرفه ای و به تمام معنا بود بلکه یک مجری مسلط و حرفه ای به حساب می آمد. نسلهای متولد دهه های ۴۰ و ۵۰ هنوز خاطره اجرای به یادماندنی او در برنامه دیدنیها را به یاد دارند.

برنامه دیدنیها در فصل تلخی از دوران جنگ تحمیلی ، یکشنبه شبها با اجرای بینظیر جلال  مقامی دریچه ای کوچک اما پر نور و شادی و امید را به روی دیدگان خسته تماشاگران تلویزیون می گشود. او با وقاری خاص، جلوی دوربین می نشست و با صدای جادویی اش ساعتی پر از آرامش را برای هموطنانش به ارمغان می آورد.

اکنون او رفته است …

جلال مقامی به دیار خاطره ها پیوسته ، خاطره هایی شیرین برای نسلی که این روزها بیش از آن زمان نیازمند آرامش و آسایشند. درگذشت این هنرمند برجسته را به عموم هم میهنان و دوستداران هنر وفرهنگ به ویژه خانواده محترم وی و اهالی کاشان تسلیت عرض می نماییم و برای او غفران و مغفرت الهی را مسألت می نماییم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 27 = 32