جشنی که می تواند به نفع مردم برگزار نشود

جشن گرفتن خوب است،اما نه روی گرده زخمی مردم و پیش چشم گرسنگان!

جشن گرفتن خوب است، اما نه روی گرده زخمی مردم و پیش چشم گرسنگان!

جشن خانه سینما | شادی کردن و جشن گرفتن در ذات بشر است و از همان آغاز خلقت وجود داشته و خواهد داشت،زیرا در نهادش شکل گرفته است.مردم سراسر جهان به بهانه های مختلف جشنواره های رنگارنگ برگزار کرده و به شادمانی می پردازند.

این جشن ها گاهی ریشه تاریخی دارند و گاهی مقطعی هستند.مثلاً در ایران جشن نوروز و دیگر جشن های مشابه ریشه ای تاریخی دارند.در کنار جشن های ملی جشن های مذهبی نیز در ایران و دیگر کشورها برگزار می شود.

زمانی برای جشن نگرفتن

جشن های مقطعی زمانی برپا می شوند که اتفاقی مهم افتاده باشد که باعث افتخار ملی یا شادمانی شود.مانند افتخار آفرینی ورزشکاران یا موفقیت چشمگیر هنرمندان در عرصه های مختلف.
هرچند جشن گرفتن برای مردم مهم است،اما وقتی اتفاق ناگواری پیش می آید یا وضعیت مردم مناسب نیست،این جشن ها برگزار نمی شود،زیرا انگیزه ای وجود ندارد.به عنوان مثال در زمان جنگ جهانی دوم بسیاری از جشن ها در کشورهای درگیر جنگ تعطیل شد.

ضرورت برگزاری جشن خانه سینما؟

متأسفانه در ایران جدیدا مد شده است که با بهانه و بی بهانه جشن های پرخرج برگزار کنند تا به چشم دیگران بیاید و کمبود خود را این گونه مخفی کنند.
جشن خانه سینما از جشن هایی است که هیچ گاه ضرورت آن احساس نشده، لااقل در مقطع کنونی، زیرا اتفاق خاصی در سینمای ایران رخ نداده است که برای آن جشن برپا کرد.

اگر روزی فیلم های ایرانی به باکس آفیس راه پیدا کرده و در سینماهای سراسر جهان،همزمان اکران شدند،باید جشن گرفت و پایکوبی کرد.

امروز که سینمای ایران در بدترین وضع خود به سر می برد و با هزار و یک مشکل روبروست و اکثر مردم در مضیقه معیشتی به سر می برند،چه بهانه ای برای جشن گرفتن و ریخت و پاش بیت المال مردم وجود دارد؟!آیا دست و پا زدن اهالی سینما در مشکلات جشن گرفتن دارد؟گرفتاری مردم و جنگ شان با نداری و بیماری پایکوبی می خواهد؟!

رامبد جوان
رامبد جوان در جشن خانه سینما سال گذشته

مردم به ما مربوط نیست

وقتی شعار داده شده و در اعلامیه ها و بیانیه های مکرر خانه سینما و دیگر تشکلات و افراد سینمایی نوشته و فریاد می شود که هنرمندان و سینماگران در کنار مردم قرار دارند،معنی اش این است مردم هر بلایی که سرشان بیاید به ما مربوط نیست و ما سرمان به کار خود گرم است یا اینکه با تمام قوا از مردم حمایت کرده و اگر توانایی کمک نداریم با آنان همدردی و همدلی می کنیم؟
راه انداختن جشن پر خرج خانه سینما در این مقطع نشان دهنده چیست،درکنار مردم بودن یا روبروی شان قرار گرفتن؟!
پوشیدن لباس های گران و آنچنانی توسط مهمانان مرد و زن و رژه مغرورانه روی فرش های قرمز،میل داغ کشیدن به چشم مردم گرفتار و سوزاندن دل آنانی است که حتی در خرید یک قرص نان نیز مشکل دارند،چه رسد به ابتیاع یک دست لباس آنچنانی!این کار خنجر زدن از پشت است!

ریخت و پاش

ریخت و پاش و پخش شیرینی ها و میوه های گران قیمت و شاید غذاهای دست نیافتنی میان مهمانان و عکس و فیلم گرفتن از آنها و انتشارشان از طریق رسانه های مجازی و غیر مجازی،جز دشمنی با مردم و دهن کجی به کودکان و مردم گرسنه شکم که از شدت ضعف چشمان شان بی سو شده،چه می تواند باشد؟!


آیا خانه سینما و اعضایش که خودشان و دیگران را با شعارهای رنگین حمایت از مردم خفه کرده اند،این گونه از مردم شان دفاع می کنند؟ این جنگ با آنان است یا دفاع کردن از حقوق شان؟
بسیاری از اهالی سینما به خاطر بیکاری مفرط و طولانی که به خاطر باندبازی های برخی گردن کلفت های سینما و ندانم کاری مدیران دولتی به وجود آمده،در بدترین شرایط زندگی و معیشتی به سر برده و سفره شان خالی خالی است،حتی توان مالی درمان یک بیماری ساده را نیز ندارند و همیشه باید شرمنده زن و بچه های شان باشند.این مصیبت جشن گرفتن دارد؟
بودجه میلیاردی جشن خانه سینما باید خرج این افراد گرفتار سینما شود یا خرید شیرینی و میوه و غذای گرانقیمت و خوراندن آن به سینماگرانی که همیشه دست شان به دهان شان است؟!

کی به خود خواهید آمد؟

مدیر و هیات مدیره خانه سینما، شما که از گرفتاری بسیاری از اهالی سینما با خبر هستید، چگونه می توانید جشن برپا کرده و به پایکوبی بپردازید؟!چند نفر دیگر از این گرفتاران باید از درد نداری و بیماری در عزلت بمیرند تا شما به خود بیایید؟
اگر خواب هستید بیدار شوید،اگر هم خود را به خواب زده اید،وای به حال سینما و اهالی گرفتار آن.
اگر چنین است،بروید جشن خود را پیش از موعد مقرر و با عجله برگزار کرده و روی گرده زخمی و پشت خنجر خورده مردم گرفتار و اهالی دردمند سینما رژه غرور آمیز رفته و رقص و پایکوبی کنید!!!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 5