جشنواره ای به نام خیام ،برای پاسداشت «مادر ِزمین»

  سومین جشنواره عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان  ایران و جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام (۴۲۷-۵۱۰)، دانشمند، فیلسوف و شاعر بزرگ ایرانی،عصر امروز در پردیس سینمائی ملت گشایش می یابد.

بنا به اظهار برگزارکنندگان جشنواره عکس خیام،این جشنواره تنها جشنواره ایرانی است که تعداد شرکت‌کنندگان خارجی آن از شرکت‌کنندگان ایرانی بیشتر بوده است. نمایشگاه آثار برتر دوره های پیشین در ۳۲ شهر به نمایش درآمده و مطابق قوانین فیاپ، کتاب جشنواره نیز، به تمامی شرکت‌کنندگان اهدا شده است. (حتی شرکت‌کنندگانی که عکسشان در جشنواره پذیرفته نشد هم کتاب را به صورت رایگان دریافت کردند.) این کتاب توسط فیاپ با امتیاز ۵ ستاره (بالاترین کیفیت) ارزش‌گذاری شد.

 تم سومین دوره جشنواره عکس خیام ،«مادر زمین» است.خیام به عنوان دانشمند بزرگ ایرانی که خدمات فراوانی را به علوم مختلف به خصوص علم نجوم داشته است به عنوان یک دانشمند حساس به مسائل طبیعی شناخته  می شود از سوی دیگر زمین را می‌توان مادری در نظر گرفت که سر منشا زندگی است. از این رو این دوره از جشنواره به مادر زمین اختصاص یافته است به دلیل گستردگی موضوع، آن را به ۴ بخش تقسیم کرده‌ایم. انتخاب موضوعات بخش‌های ۳ تا ۶ به گونه‌ای است که مقایسه جاذبه‌های زمین با آلودگی‌های پدید آمده به دست انسان، تلنگری باشد در جهت حفاظت از زمین. برگزارکننده به دنبال نشان دادن آلودگی‌های محیط زیست که توسط انسان به وجود آمده و نیز زیبایی‌ها و جاذبه‌های زمین مانند چشم‌انداز، طبیعت و حیات وحش، آیین‌ها، معماری و میراث فرهنگی، پرستش خدا، شهر شما، غذا، لذت غذا و … است.

 بنا به اعلام مسؤلان برگزاری جشنواره بین المللی  عکس خیام مراسم افتتاحیه سومین دوره این جشنواره از ساعت ۱۷ امروز دوشنبه اول آذر ماه ۱۳۹۵ در پردیس سینما گالری ملت با حضور جمعی از هنرمندان کشورمان به خصوص هنرمندان عکاس برگزار می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 81 = 90