جداسازی اصحاب رسانه ازاهالی سینما؛ ترفندشکست خورده | یادداشتی از جبار آذین

گرچه ۳ روز از برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر می گذرد، اما خبرنگاران همچنان از جداسازی سالنهای نمایش هنرمندان و اصحاب رسانه ناخرسندند. آنچه می خوانید یادداشتی است از یک منتقد و مدرس نام آشنای سینما در همین زمینه

جداسازی اصحاب رسانه از اهالی سینما ؛ترفندشکست خورده دورهمی فیلم فجر!

 

جبارآذین

سازمان موسوم به سینمایی که فرزند کجرو بخش معاونت سابق سینمایی وزارت ارشاد بوده و پیدایش آن حاصل ندانم کاری و اختلاف سلیقه پیشینیان سینمایی است، با ترس و نگرانی از تکراراشتباهات و انحراف ها و جنجال های دو دوره اخیر برگزاری دورهمی که آن هم نتیجه تخریب جشنواره بین المللی فیلم فجر و دو پاره شدن آن به دو دورهمی یا جشن پاره به اصطلاح ملی و بین المللی ناموفق وبودجه برباده است، با انتخاب آقای داروغه زاده به عنوان دبیر دورهمی ملی! خواست تا باتغییرات تازه! مانع بروزحاشیه برای دورهمی شود؛ غافل ازآنکه اصل مساله یعنی وجود دورهمی،مشکل دار است وبایدبا بازگرداندن اهداف وارزش ها، آن را احیاکرد.

ازهمین رو رییس سازمان بدون سازمان یاد شده، دبیر دورهمی، مشاوران و یارانشان تصمیم گرفتند تابامحافظه کاری، دورهمی امسال رابه صورت بزمی خنثی برگزار و با شعارهای کاذب جشن! و با شکوه! آن را رنگ آمیزی کنند. رعایت حال رفقا ورقبا و ادای احترام به انگشتر پدرخوانده مافیای سینما، تشکیل هیأت سایه!؟ گزینش خاص و چینش معنادار فیلم ها و جابجایی افراد و مکان ها در همین راستا شکل گرفتند.

ازآنجا که پیشاهنگان فرهنگی جامعه یعنی اهالی قلم و رسانه نقش تأثیرگذار و تعیین کننده در اطلاع رسانی و ارائه ی اخبار و روشنگری دارند و همیشه و از جمله در سالیان اخیر در مقام افشاگران نواقص و انحراف های فرهنگ و هنر وسینما و بویژه دورهمی بی ربط به جشنواره فیلم فجر، قدرتمند ظاهرشده اند و ایجاد وتداوم ارتباط میان آن ها و سینماگران و هنرمندان در ایام برگزاری دورهمی،گپ و گفت هایی رسانه ای راباعث می شود که بسیاری ازاین حرف هابه نفع منافع داران و سودبران دورهمی های بی خاصیت نبوده و نیست، باید به نحوی میان قشرهای رسانه ای و هنری فاصله ایجاد می شد تا موقعیت و منافع دورهمی سازان و شرکا به خطر نیفتد و دورهمی کاملاً خنثی برگزارشود.

این ترفند که باجداسازی سینماگران و رسانه ای ها در باغ کتاب و پردیس وچهارسو اجرایی شده، با اعتراض گسترده اصحاب رسانه و هنرمندان و اهالی سینما که حرف های زیادی درباره پشت وروی این دورهمی وفیلم ها دارند، روبرو شده است.

گرچه این اقدام، موانعی برسر راه ارتباط مستقیم طیف های مذکورایجادکرده، ولی نتوانسته مانع انعکاس و انتشارگسترده خبر ها و مطالب غیرفرمایشی شود ومردم همچنان پیگیر مطالب رسانه ها و حرف های هنرمندان در رسانه های مکتوب ومجازی هستند و این به معنای خنثی شدن ترفند عوامل دورهمی برای بستن دهان و قلم هنرمندان ورسانه ها است.

 

*عکس انتخابی این متن از سایت هنرآنلاین انتخاب شده است | عکاس:امیرکاراندیش

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

83 − 74 =