تولدت مبارک ،بانوی عروسکها

مرضبه برومند را می توان نمونه یک بانوی هنرمند ایرانی دانست که نقش خود را در صحنه هنر کشورش به خوبی ایفا کرده است.

او درخانواده ای هنردوست به دنیا آمد .پدری اهل شعر وادبیات ومادری که دخترانش را به سینما وتئاتر می برد و در خانه آنها را تشویق می کرد که نمایش بازی کنند.اینگونه بود که او به تئاتر علاقه مند شد و وقتی تصمیم گرفت ادامه تحصیل دهد دانشکده هنرهای زیبا را برگزید و هنرهای نمایشی را برای آموختن انتخاب کرد.

خواهران او هرکدام همسر هنرمندان محبوبی هستند. داود رشیدی،غلامرضا شاه محمدلو و عادل بزدوده دامادهای این خانواده هستند. اما او مجرد مانده است گرچه نهادخانواده را بسیار مهم و مقدس می شمارد با شوخ طبعی همیشگی اش این بخش خالی دفتر زندگی اش را به خنده می نشیند ومی گوید هرکس من را دید با خوهرانم ازدواج کرد….

در کارنامه هنریش نام تئاترهائی نظیر:

شهر کوچک ما،آدم آدم است،کدو قلقله و دیو آنتیگون،نبیه دانا،دزد و رنگ قرمز،الدوز و کلاغ‌ها،داستان ضحاک،کلاه و شالواره،یک جفت کفش برای زهرا،افرا، یا روز می‌گذرد

و فیلمهائی همچون

دایرهٔ مینا (نمایش در سال ۱۳۵۵–۱۳۵۷)،شهر موش‌ها (کارگردان عروسکی و هنری ـ ۱۳۶۴)،تحفه‌ها (۱۳۶۶)،میهمان ناخوانده (عروسک‌گردان ـ ۱۳۶۸)،پناهنده (۱۳۷۲)،الو الو من جوجوام (نویسنده و کارگردان ـ ۱۳۷۳)،سیب سرخ حوا (۱۳۷۷)،میکس (۱۳۷۸)،قطعهٔ ناتمام (۱۳۷۹)،مربای شیرین (کارگردان ـ ۱۳۷۹)،دربه‌درها (تهیه‌کننده ـ ۱۳۸۳)،دربه‌درهای دو (تهیه‌کننده، مشاور کارگردان و مجری طرح ـ ۱۳۸۴) و شهر موشها ۲ (کارگردان ـ ۱۳۹۳) را نام برد.

اما بدون شک مهمترین کار او ،ساخت مجموعه مدرسه موشهاست که سالها پر مخاطب ترین برنامه عروسکی تلویزیون ایران بود. او سالها بعد مجموعه موفق دیگری با نام «قصه های تا به تا» را کارگردانی کرد که در آن علاوه بر بازی گیری خوب از خواهر زاده اش لیلی رشیدی، بازیگر جوان تئاتر « امیر حسین صدیق» را به برنامه های نمایشی تلویزیون وارد کرد وبازیهای درخشانی در طول سالها همکاری از او گرفت.

امروز ۱۷ خرداد سالروز تولد اوست.

تولدت مبارک بانوی عروسکها

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 1 =