توقف تولید سریال «دختر شینا» اتفاق خوبی است

ساخت سریال نرگس آبیار با نام «دختر شینا» مورد موافقت صداوسیما قرار نگرفت و فعلاً تولید آن منتفی است.هرچند که بیشتر اوقات منتقد اصلی سریال ها و برنامه های تلویزیونی هستم،اما باید این اقدام مدیران صداوسیما را به فال نیک بگیریم با اینکه مطمئن هستیم این اقدام خوب از دست شان در رفته است!
تولید فیلم و سریال از روی زندگی قهرمانان ملی و شهیدان راه و طن، کاری است بس دشوار که از عهده کمتر کسی بر می آید.هر سریال یا فیلمی که در ایران از روی این نوع زندگی نامه ها ساخته شده و می شود،به جای تجلیل از این قهرمانان ملی، آنان را تخریب کرده است که نمونه های آن زیاد است.

متأسفانه اخیرا قرار است سریالی نیز بر اساس زندگی و مبارزات شهید علی صیاد شیرازی تولید شود که اشتباهی بزرگ و پشت کردن به آرمان قهرمانان ملی و شهیدان ایران بزرگ است.هرکس که برای دفاع از وطن و اعتلای آن جان خویش را از دست داده و خونش بر این خاک گرم ریخته شده شهید این ملت بزرگ است،از آغاز تاریخ ایران گرفته تا امروز.

تعداد قهرمانان ملی که مورد توجه و احترام مردم ایران هستند از شمار خارج است،اما در طول تاریخ سینما و تلویزیون ایران،یا فیلم و سریال مناسبی درباره این بزرگان ساخته نشده و یا بسیار کم بوده که از تعداد انگشتان یک دست نیز تجاوز نکرده است.اگر سینما و تلویزیون ایران به قهرمانان ملی احترام گذاشته و آنان را باور دارند،هرگز به خود اجازه ندهند که زندگی این قهرمانان را به تصویر بکشند،زیرا از توان آنان خارج است.

ساخت سریال «دختر شینا» که فیلمنامه آن بر اساس زندگی نامه شهید ستار ابراهیمی نوشته شده،بی شک یکی از همین سریال هایی است که اگر تولید می شد، به خاطر ناتوانی تهیه کننده و کارگردان آن،به جایگاه قهرمانان ملی آسیب جدی می زد.

هرچند تهیه کننده ، نویسنده و کارگردان این سریال به انجام نرسیده، چند بار تهیه کننده و کارگردان فیلم های دفاع مقدسی بوده اند،اما هیچ کدام دغدغه دوران دفاع مقدس و قهرمانانش را نداشته و ندارند.آنان فقط در پی کسب مال و نام بوده و هستند.
امیدواریم از این دست اتفاقات دوباره در صداوسیما رخ دهد و جلوی تولید سریال شهید صیاد شیرازی نیز گرفته شود تا شأن قهرمانان ملی ایران بزرگ محفوظ بماند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 4 =