توبیخیهای تلویزیون در سال ۱۳۹۴گردانندگان برنامه های نوروز ۱۳۹۵

نوروز ۱۳۹۵ فرصت مناسبی برای  رسانه ملی برای آشتی با بینندگانی است که این روزها بیشتر پای ماهواره ها می نشینند.

ظاهراً صداوسیما بادرک مناسب از وضعیت موجود درصدد برآمده است که با بخشیدن تنوع به برنامه های خود جبران مافات کند.این را می توان از جدول پخش برنامه ها فهمید.

جدولی که به نوع عجیبی وابسته به نام کسانی است که در سال ۱۳۹۴ هرکدام به دلیلی مورد تنبیه یا توبیخ مسؤلان رسنه ملی قرر گرفته اند.

شبکه اول سیما از علی ضیا برای اجرای برنامه تحویل سال نوی خود استفاده می کند.

«یک یک»عنوان برنمه ویژه تحویل سال شبکه اول سیماست که از ساعات پایانی آخرین شب سال ۹۴ آغاز می شود و تا ساعت ۱۰ صبح سال ۹۵ ادامه دارد و در آن هنرمندان و مهمانان مختلفی حضور خواهند داشت.علی ضیا درپائیز امسال به دلیل انتشار فیلم کوتاهی از وی در شبکه های اجتماعی که او را دریک جمع مختلط در حین پخش مسابقه شهراورد تیمهای پرسپولیس واستقلال تهران نشان می داد توبیخ شدوبرای مدتی ممنوع التصویر شد. علی ضیا دراین فیلم به اقتضای جوانیش پس از پیروزی تیم موردعلاقه اش( پرسپولیس ) به سبک تماشاگران استادیومی شعاری درتمسخر مربی تیم رقیب داده بود که بعد از انتشار آن در گروههای اجتماعی بلافاصله با یک دسته گل بزرگ برای عذرخواهی ودلجوئی به حضوراین مربی رفت و رسما ازوی عذرخواهی کرد. چندی بعد مسؤلان شبکه اول سیما به او اطلاع دادند باید اجرای برنامه ویژه شب یلدا را برعهده بگیرد وبه این ترتیب رفع تحریم تصویری وی رقم خورد تا اکنون که برای مهمترین برنامه نوروزی به کار انتخاب شده است.

شبکه سوم سیما هم برای اجرای برنامه ویژه تحویل سال از یکی دیگر از مجریان توبیخ شده خود درسال ۱۳۹۴ استفاده خواهدکرد .

احسان علی خوانی مجری مشهور برنامه ماه عسل که در اولین روز ماه مبارک رمضان امسال بدلیل استفاده از مهمان نامناسب برای برنامه خود در هنگام افطار مورد تذکر و توبیخ مسئولان سیما قرار گرفته بود برای اجرای برنامه تحویل سال ۱۳۹۵ انتخاب گردیده است .

اما مجریان توبیخی شبکه دوم سیما که بزرگترین چالش صدا و سیما در سال ۱۳۹۴ را در برنامه معروف فیتیله ای ها رقم زده بودند نتوانستند مجوز حضور دوباره در این شبکه را کسب نمایند . در عوض توانستند یکی از برنامه های ویژه نوروز شبکه اول سیما را بخود اختصاص دهند!

حمید گلی، محمد مسلمی و علی فروتن در برنامه «هفت سین و بچین» با اجرای قطعات طنز نمایشی و دعوت از مهمانان نام آشنا، بینندگان را سرگرم کنند. این سه بازیگر خوب تلویزیون قرار است برنامه های نوستالژی دوران گذشته و کودکی اعم از کارتن، سریال تلویزیونی و فیلم های سینمایی را بازنمایی کنند. تهیه کننده این برنامه علیرضا آقایی است.

نکته جالب توجه این است که خبر توبیخ این مجریان بلافاصله از بخشهای مهم خبری صداوسیما  به خصوص بخش خبری ۲۰:۳۰ پخش شده بود .این مورد پیش از این به این نحو سابقه نداشت که توبیخ کارکنان سازمان به عنوان یک خبر مهم دربخشهای مختلف خبرسراسری پخش شود ،این شدت عمل تصوراینکه این افراد به این زودیها بتوانند دوباره برنامه های مهم شبکه های تلویزیونی را از آن خودکنند را دشوار جلوه می داد اما ظاهرا این توبیخ ها چندان هم جدی نبوده است یااینکه شاید گذشت بهترین گزینه بوده است ویااینکه ضرورتهاباعث چنین عقب گردی از تصمیمهای سخت گیرانه قبلی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

79 + = 81