تمدید اکران آنلاین «خط باریک قرمز» تا ۸ بهمن ماه

اکران آنلاین مستند داستانی «خط باریک قرمز» ساخته فرزاد خوشدست تا جمعه 8 بهمن ماه تمدید شد.

تمدید اکران آنلاین «خط باریک قرمز» تا ۸ بهمن ماه|سرزمین هنر|سینما|

اکران آنلاین مستند داستانی «خط باریک قرمز» با نویسندگی و کارگردانی فرزاد خوشدست و تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر و فرزاد خوشدست که از سوم دی ماه در پلتفرم نماوا آغاز شده تا جمعه ۸ بهمن ماه ادامه دارد.

«خط باریک قرمز» که از مستندهای موفق سال ۱۳۹۸ و یکی از مستندهای پُرمخاطب سال ۱۳۹۹ در اکران هنروتجربه ، پس از سه هفته اکران آنلاین با استقبال مخاطبان همراه شده است.

اکران این فیلم باعث شد یکی از نوجوانان حاضر در فیلم که در انتظار قصاص بود از اعدام نجات پیدا کند و شاکی او اعلام کرد بعد از دیدن فیلم رضایت داده و‌ آن نوجوان را ببخشید.

این مستند داستانی در سی و‌هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر برنده جایزه نت‌پک (شبکه توسعه سینمای آسیا اقیانوسیه) شد و نماینده سینمای مستند ایران در یازدهمین دوره جوایز آسیا پاسیفیک بود که در نهایت توانست به لیست پنج نامزد نهایی راه پیدا کند . همچنین برنده چهار جایزه در سینماحقیقت، مستند برتر جشن حافظ، نامزد بهترین فیلم جشن مستند ، جشن خانه سینمای ایران و فیلم منتخب جشنواره پوسان و… نیز است.

همچنین در مراسم تجلیل از آثار برگزیده سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر «تجلی اراده ملی» هیات داوران قوه قضاییه ‌در کنار داوران سازمان زندان‌ها از فیلم مستند «خط باریک قرمز» ساخته فرزاد خوشدست، به دلیل توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده نوجوانان و ارایه راهکار اصلاح عالمانه مجرمان و بازپروری آنان به منظور بازگشت موثر به جامعه تجلیل کردند.

این فیلم از طرف فرمانده نیروی انتظامی و معاونت اجتماعی ناجا و‌ تعدادی دیگر از نهادهای کشوری نیز مورد تقدیر قرار گرفته بود.

این فیلم همزمان در پلتفرم  docunight در کشور آمریکا اکران شده است که با استقبال مخاطبان و چهرهای ایرانیان خارج از کشور روبرو شده است.

«خط باریک قرمز» داستان یک گروه مجرم نوجوان در یک زندان است که با کمک چند مربی بازیگری تصمیم می‌گیرند نمایشی را روی صحنه ببرند و ناگفته‌های زندگی خود را از این طریق بیان کنند تا اگر این نمایش موفق بود، به این بهانه و برای اجرا در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از زندان خارج شوند، اما تعدادی از آنها برای روز اجرا، نقشه فرار می‌کشند…

در این مستند داستانی، توماج دانش بهزادی در کنار فرهاد اصلانی، هنگامه قاضیانی، امیر دژاکام، افشین هاشمی، آرش آبسالان، یاسر خاسب و کنار نوجوانان کانون اصلاح و تربیت حضور دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

79 − 73 =