تلویزیون،صحنه تجاوز سریال رهایم نکن راسانسور کرد،چه کسی تجاوزتلویزیون را سانسور خواهد کرد؟

جبار آذین

تلویزیون که در ماه رمضان با ارایه سه سریال متوسط غیرمناسبتی وغیر رمضانی، برای هزارمین بارعقب ماندگی خود از خواست ها و پسندهای جامعه و مناسبت ها را به نمایش گذاشته است، درسال های اخیر نه تنها پیشرفت نداشته و حتی در جانزده که؛ پس رفت دهشتناک هم داشته است. تولیدات بد و ضعیف و آنتن پرکن و بودجه بر باد ده آن و افسار گسیختگی سانسور سلیقه ای که دیگر به سلاخی فیلم ها و سریال هاتبدیل شده به همراه نا کار آمدی مدیران و برنامه سازان، اوضاع سیما را سخت نابسامان نشان می دهد.

ضعف های فراوان و نداشتن جذابیت های محتوایی و ساختارهنری ِ سه مجموعه درحال پخش سیما و بی رغبتی مخاطبان تلویزیون در تماشای آن ها، باعث شده تا گروهی از بینندگان به ناچار تماشاگر بازپخش سریال «پایتخت» باشند و این یعنی یک صفر دیگر در کارنامه تلویزیون!

ماجرای سانسور در سریال رهایم نکن

«رهایم نکن» یکی از سریال هایی است که رمضان امسال در حال پخش از سیمای جمهوری اسلامی ایران است و «محمدمهدی عسگرپور» آن را ساخته است. این سریال که سریالی کند و غیرجذاب و نا دلچسب است، موضوع های به نسبت خوب، ولی پرداخت نشده و از دست رفته  ای دارد.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

کارگردان این سریال به دلیل سانسور صحنه تجاوز سریال خود توسط تجاوزگران و سلاخان سیما، اعتراض خود را  به این اقدام آن ها اعلام داشته و تا حد حذف نام خود از سریال جلو آمده است. گفته می شود، این صحنه تجاوز ، به شیوه صحنه های تجاوز فیلم های خارجی و فیلمفارسی های قبل ازانقلاب نبوده  و صوری و همراه با ایما و اشاره بوده و پیشتر تلویزیون با بودن آن درسریال مشکل نداشته است.

این رخداد که موجب خشم و اعتراض عسگرپور شده ، سال ها است که در صداوسیما، بدون هیچگونه نظر کارشناسی  وصرفاً به شیوه سلیقه ای اعمال می شود و تاکنون باعث قربانی شدن فیلم ها و مجموعه های بسیارشده است.

جالب آنکه عسگرپور هرگز در قبال سانسور آثار دیگران، از خود واکنش اعتراضی نشان نداده و حال که غول یک چشم سانسور یقه سریال او را گرفته،فریادش بلند شده است. بااین همه، اعتراض او به کار غلط تلویزیون به حق  است.

سیما سالیان سال است که باتیغه جهالتِ سانسورِ سلیقه ای، به حریم تفکر و اندیشه و هنر اهل هنر و قلم تجاوز می کند! کاش کس یاکسانی هم پیدا شوند که جهالت، بی دانشی و بی تخصصی و تجاوز خود تلویزیون به حریم اندیشه و هنر را سانسور کنند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. ژیلا مرادبیگی می گوید

    سریال خوبی نیست . خیل خسته کننده است و حس مردم را از ماه رمضان جدا می کند. آنقدر غم و بدبختی نشان داد که همان بهتر که صحنه تجاوزش را سانسور کردند

  2. عباس الواری می گوید

    سلام نویسنده این فیلم خانم جمیله دارالشفایی هست که از طرفداران چهارشنبه های سفید و برداشتن حجاب و از مخالفان انقلاب اسلامی می باشد.

    نقدی بر سریال رهایم نکن ???
    ماجرای تجاوز به یک دختر -فرناز- اولین بار است که با این دقت و زومنمایی در رسانه ملی اسلامی، همگامی میشود!
    اما موضوع، پرداختن به تجاوز نیست… بلکه علت و راه حل آنست. ?مرضیه مادر فرناز میگوید: انقدر به بچه هایم از کودکی اجازه ندادم که بیرون بروند تا اولین دوست پسرم یک معتاد شد!! و حالا دخترم بلایی سرش آمده و نمیگوید.
    یعنی علت تجاوز را بیرون نرفتن کودکان از محیط امن خانه عنوان میکند!! دقیقا چیزی که مایه سلامت جنسی کودک است!!
    از طرفی بچه مثبت داستان -یحیی- دوست دختر نامزددار شده و نامش در موبایل او که یک نامحرم است یحیی -بدون نام فامیلی- ذخیره شده که عادی سازی دوستی دختر نامزد دار! با پسر غریبه است!!
    یحیی هم که مثلا علیه السلام قصه است، او را فرناز صدا میکند نه خانم تولایی…
    از طرف دیگر یحیی در سن بالا مجرد است و علت موجه تاخیر انداختن در ازدواج را پیدا کردن کار و بار مینامد!! درحالیکه هم خانه دارد هم ماشین و هم شغل مناسب. سریال، به زیرکی ارث اسلامی و ارتباط مذهبی را تبدیل به ارث غربی و روابط سفید میکند و علت مفاسد را تعصبات مذهبی و محدودیتهای خانوادگی مینامد!!

    جالب اینجاست که نویسنده و کارگردان فیلم خودش مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو است!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

24 + = 32