تفاوت از زمین تا آسمان است مَر جشنواره فیلم فجر را

تفاوت از زمین تا آسمان است مَر جشنواره فیلم فجر را | سیدرضا اورنگ  | سینما | سرزمین هنر

خانه سینما، ترجیح داد شمع جان سینماگران و مردم روشن باشد تا چراغ موشی سینمای ایران!

بیانیه هیات مدیره خانه سینما: اعضای محترم اصناف خانه سینما، به استحضار می رسانیم.

به دلیل بحران شیوع بیماری کرونا و نگرانی برای سلامتی اعضای جامعه اصناف سینمایی کشور و همچنین محدودیت های ظرفیت نمایش در سالن ها، امسال سالن اختصاصی و سهمیه بلیت از سوی خانه سینما اختصاص نیافته و توزیع نگردید.

 

با آرزوی موفقیت سینمای ایران در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر و آرزوی سلامتی برای آحاد مردم و اعضای خانه سینما.

جشنواره فیلم فجر در جنگ با کرونا

 

بیماری کرونا با کسی شوخی ندارد و همه را از دم تیغ تیز خود گذرانده و می گذراند. لیست بلندبالای فوتی های عرصه سینما، گویای همه چیز هست و نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

لجاجت دست اندرکاران و دبیر جشنواره فیلم فجر برای برگزاری این رویداد در چنین اوضاع وحشتناکی، به هیچ وجه قابل قبول نبوده و نخواهد بود.

خانه سینما، هیات مدیره و رییس آن، با اقدامی خداپسندانه و حرفه ای، برعکس دبیر جشنواره فیلم فجر، جان مردم و سینماگران را بر همه چیز مقدم شمرده و هیچ سالن سینما و بلیتی را برای اصناف این خانه در نظر نگرفتند.

دبیر جشنواره فیلم فجر مدام بر طبل لجاجت می کوبید که برای خاموش نشدن چراغ سینما و رفاه حال سینماگران جشنواره را برگزار می کند، اما با اقدام به موقع و عاقلانه خانه سینما سنگ روی یخ شد!

وقتی خانه سینما که قلب سینمای ایران محسوب شده و اکثر قریب به اتفاق سینماگران ایران در قالب اصناف آن شکل گرفته اند، به خاطر نگرانی و حفظ جان اعضای خود، فیلم های جشنواره را نمایش نمی دهد، دبیر جشنواره چرا برای جان با ارزش سینماگران، مردم و اهالی رسانه ارزشی قائل نشده و نمی شود؟!

امان از روز نخست

 

خبرها و عکس هایی که از سالن های سینما در روز اول منتشر شد، گویای اوضاع وحشتناکی است که بی شک به دنبال خود فاجعه آفرین خواهد بود.

زیرا پروتکل ها به درستی رعایت نشده و نمی شود.

برخی از اهالی رسانه می گفتند روز اول جشنواره، هم سالن پردیس ملت سرد بوده و هم در دستشویی ها مواد پاک کننده و ضدعفونی کننده وجود نداشت.

با اقدام خانه سینما مشخص شد که ادعاهای دبیر جشنواره مبنی بر حمایت از سینما و سینماگران، شعاری بیش نبوده است.

باید از رییس، هیات مدیره و اعضای صنوف خانه سینما که منافع ملی و مردمی را بر منافع شخصی و کاری ترجیح دادند تشکر ویژه کرد و کار آنان را ستود.

زیرا حفظ جان مردم در عرف و شرع از واجبات است، واجباتی که دبیر و سردمداران جشنواره فیلم فجر آن را نادیده گرفتند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 55 = 64