تجلیل از استاد علی اکبرپور در آیین خنیاگران سرزمین مادری

تجلیل از علی اکبرپور آهنگساز و نوازنده ی پیشکسوت گیلان در مراسم خنیاگران سرزمین مادری فرهنگسرای ارسباران تهران

اختصاصی سرزمین هنر-بخش اخبار موسیقی | در نیمه ی شهریورماه «فرهنگسرای ارسباران» تهران میزبان مراسمی  است تا از نیم قرن تلاشهای بی وقفه ی «استاد علی اکبرپور» آهنگساز برجسته ی گیلانی تجلیل به عمل آورد.

این برنامه با اجرای موسیقی گیلان در دو بخش و با تجلیل از «استاد علی اکبرپور» برگزار می‌شود. فرهنگسرای ارسباران ضمن اعلام این خبر یادآوری کرده است که در این آیین که به عنوان سومین گام از مجموعه ی «خنیاگران سرزمین مادری» برگزار می شود، دو گروه موسیقی محلی برنامه اجرا خواهند کرد. بخش اول اجرای موسیقی به شرق گیلان اختصاص دارد که توسط گروه دیلمون و هنرمندی صفر علی رمضانی و محمود فرخی نژاد اجرا می شود و در بخش دوم آرمین فریدی موسیقی تالش را اجرا می کند.

محسن سلیمانی رییس فرهنگسرای ارسباران هدف از اجرای برنامه خنیاگران سرزمین مادری را مطالعه موسیقی اقوام در بافت فرهنگی اجتماعی آن دانست که در این خصوص با دو مقوله قوم و فرهنگ مواجه هستیم و در بطن آن پدیده ای به نام موسیقی شکل گرفته است که باتوجه به اینکه هر قومی ویژگی های فرهنگی خاصی مثل زبان، آیین، رسوم، موسیقی و ابزارهای موسیقیایی خودش را دارد.

برنامه «خنیاگران سرزمین مادری» به همت «فرهنگسرای ارسباران» و با محوریت موسیقی شناسی اقوام ایرانی از سال ۱۳۹۵ نشست های خود را آغاز کرده و هرفصل به یکی از اقوام ایرانی می پردازد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس حاصل نمایند.

نوای “خنیاگران سرزمین مادری” از سال ۱۳۹۵ با موسیقی شناسی لرستان در فرهنگ سرای ارسباران طنین انداز شد. کاروان خنیاگران در ادامه به سرزمین خراسان و سرپنجه هنرمندان دوتار نواز رسید .
اینک  خنیاگران با هدف مطالعه و شناخت موسیقی اقوام باحضور استادان، هنرمندان و علاقمندان؛ به موسیقی شناسی گیلان می پردازد. روایتگری تجلیل از استاد علی اکبر پور موسیقی پنجشنبه ۱۵ شهریور – ساعت ۱۸ فرهنگسرایارسباران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

61 − 54 =