تا آخرین لحظه در صحنه | لوون هفتوان درگذشت

صبح شنبه ۱۹ اسفندماه از خواب که برخاست حال مناسبی نداشت این را مجید برزگر گفت ، کارگردان فیلم پرویز . همه ی بچه های سریال عروس تاریکی منتظر آمدنش بودند و لوون نمی توانست آنها را منتظر نگه دارد .هر طور بود خود را به صحنه رساند . محمود معظمی و گروه سازنده ی سریال ساعت ۱۱ بود که متوجه حال بد او شدند ….

او را به بیمارستان رساندند اما دیگر دیر شده بود…. او خستگی ها را یک جا به در کرد..

لوون هفتوان پیش از ظهر امروز درگذشت….

  • هنرمند ارزشمند ایرانی «لوون خانکلدیان هفتوان»، در ششم  فروردین ماه از سال ۱۳۴۵ در خانواده‌ای ارمنی در محله حشمتیه ی تهران چشم به جهان گشود. او در سال ۱۳۶۳ در رشته هنرهای نمایشی دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۶۹ نمایش اسب نوشته «محمد چرمشیر» را به عنوان پایان‌نامه خود در رشته بازیگری و کارگردانی به اجرا درآورد.

 

  • بازی در نقش کوتاهی در فیلم در کوچه‌های عشق ساخته خسرو سینایی از کارهای او در  دوران اولیه بازیگری اوست. کمی بعد دست تقدیر او را به آکادمی هنرهای نمایش روسیه کشاند. آنگونه که می گویند،وقتی در سال ۱۹۹۱ برای شرکت در یک جشنواره تئاتر در ارمنستان به سر می‌برد، پاسپورتش را گم کرد و نتوانست به ایران برگردد. در پی این اتفاق به مسکو رفت و فوق لیسانس خود را در رشته کارگردانی تئاتر از آکادمی هنرهای نمایشی روسیه دریافت کرد.

 

  • در سال ۱۳۷۴ به کانادا مهاجرت کرد و با تأسیس کمپانی تولیدات هنری”لماز” و گروه تئاتری”ریرا” در شهر تورنتو تا به امروز نمایشنامه‌های متعددی را کارگردانی و اجرا کرده که ازجمله آنها می‌توان به: «آهای کی اونجاست؟» (ویلیام سارویان)، «عاشق» (هارولد پینتر) ، «دارم خواب می‌بینم. نمی‌بینم ؟» (لوئیجی پیراندلو)، «مرغ دریایی» (آنتوان چخوف)،  «شاید رؤیا» (لوئیجی پیراندلو) و «یکشنبه» (هارچ تارونیان) اشاره کرد.

 

  • لوون هفتوان در تابستان ۱۳۸۹ پس از ۱۹ سال دوری از وطن به ایران بازگشت. او در ایران نیز به عنوان کارشناس تئاتر همکاری‌هایی با جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در زمینه داوری و انتخاب نمایشنامه‌های ایرانی و غیرایرانی را آغاز کرد و در همین زمان پیشنهاد بازی در فیلم لرزاننده چربی و سپس پرویز را دریافت کرد و دور جدیدی از فعالیتهای او در ایران آغاز شد.

بازی در فیلم‌های دراکولا، کوپال، کار کثیف و پرویز از آخرین آثار اوست.

آنچه خواهید دید بخشهایی از برنامه خندوانه با حضور لوان هفتوان است که تقدیمتان می شود.

 

«سرزمین هنر» درگذشت این هنرمند را به جامعه ارامنه ی کشور تسلیت می گوید و برای بازماندگانش از درگاه خداوند صبر مسئلت می نماید.
عکس از فؤاد اشتری-تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

82 + = 84