«تازه وارد»؛فرزند بیشتر،زندگی بدتر!

اکثر مردم در تامین هزینه های جاری زندگی خود،بدون فرزند یا با داشتن یک، دو فرزند هم درمانده اند،چه رسد به افزون شدن اعضای خانواده!

«تازه وارد»؛فرزند بیشتر،زندگی بدتر!جبارآذین|سرزمین هنر|تلویزیون

روزگاری شعار«فرزندکمتر،زندگی بهتر»که بر مبنای اهداف و سیاست های وقت،تعریف شده بود،همه جا دیده و شنیده می شد و امروز از نگاه مسوولان، این شعار به «فرزند بیشتر،زندگی بهتر»!!تبدیل شده است.

شاید شعار قبلی با برنامه ها و اهداف سیاسی مسوولان وقت کشور، همخوانی داشت، ولی تغییر آن به شعار جدید با توجه به فقر مطلق امروز جامعه و گرانی افسار گسیخته و انواع گرفتاری های خانوادگی و اجتماعی، ابدا با واقعیت های زندگی مردم،همسو نیست و جایگاهی در میان خانواده ها و جامعه ندارد.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

اکثر مردم در تامین هزینه های جاری زندگی خود،بدون فرزند یا با داشتن یک، دو فرزند هم درمانده اند،چه رسد به افزون شدن اعضای خانواده!گستره شعار«فرزند بیشتر…….» به رغم بی اعتنایی های مردم، از منظر تبلبغ، سراسر جامعه را درنوردیده، درقالب ترویج و تبلیغ و سفارش سر از تلویزیون و یک سریال به نام «تازه وارد» در آورده است.

مجموعه ای که گرچه از نظر هنری، چندان ضعیف نیست و چندین کارگردان دارد، اما مضمون و محتوای تکراری آن، از زوایای مختلف، درباره مسئله فرزندآوری است و در فیلمنامه و  ساختار کوشیده شده تا به موانع و مشکلات وعلل فرزند ناآوری پرداخته شود و نوید فرزندآوری و زندگی شیرین می شود،به مخاطب تلقین گردد.

وقتی اقتصاد و فرهنگ و زندگی معیشتی مردم نابسامان است و درآمدهای اندک، کفاف اداره زندگی ها را نمی دهد؛ میلیون ها بیکار در جامعه وجود دارد و با تعطیل فعالیت های فرهنگی و سینمایی بر عده آنها افزوده هم شده و مردم -نه آن افراد وابسته و پیوسته که از سوی این و آن و مالداران حمایت می شوند- برای اجاره خانه، هزینه تحصیل و خرید مایحتاج زندگی و…درمضیقه اند،سخن از فرزندآوری و اضافه شدن تعداد فرزندان خانواده، نابجا، نادرست و توهم است.

دارایان و…که با مشکلات اقتصادی و معیشتی سر و کار ندارند، نمی توانند زندگی پر معضل مردم را درک کنند و بفهمند، زمانی می توان بر اعضای خانواده افزود که سفره ای پهن باشد.از همین رو واکنش مردم به تبلیغات اجتماعی و سیاسی و تلویزیونی شعار یاد شده         این است: «فرزند بیشتر،زندگی بدتر»!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 87 = 88