بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات همایشی بزرگ ازرسانه های قدیم و جدید

بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و اجتماع پرشور نشریه ها و روز نامه ها وهفته نامه وماهنامه و فصلنامه ها ورسانه های آنلاین در مصلای تهران  پایان یافت.

طبق گزارشها وگفتگو هایی که هنرلند با بازدید کنند گان ٬غرفه داران و دست اندر کاران نمایشگاه داشته است ٬نمایشگاه امسال شلوغ تر بود ٬ هرچند یکی از خبر نگاران تسنیم می گفت؛شور و حال نمایشگاه نسبت به سال قبل کمتراست! خبرنگار دیگری می گفت جای خالی ٬خبر گزاری فارس به عنوان یک وزنه در نمایشگاه خیلی مشخص است هرچند حضور تسنیم٬ که سال گذشته در نمایشگاه نبوده است ٬امسال جای خوشحالیست .

غرفه دار یک نشریه ی علمی گلایه می کرد ٬که ما در روزهای عادی سال ؛ مخاطب خاص داریم. در نمایشگاه هم چون مهجور و در حاشیه هستیم ٬ به دلیل نداشتن غرفه های بزرگ در بخش پررفت و آمد نمایشگاه نیستیم .حتی مخاطبین خودمان ٬هم به سختی ما را پیدا می کنند.

حضور نمایندگان مجلس (آقایان مطهری ٬عارف ٬صادقی و…) و استادان به نام در حوزه های مختلف علمی _ هنری ورشته های دانشگاهی از اتفاقات خوب ٬نمایشگاه مطبوعات بود.حضور بازیگران وچهره های مطرح تلویزیونی ومجریان برنامه های مختلف٬ باعث شور وتکاپو در نمایشگاه می شود. چون خبرنگاران و عده ای از غرفه داران حضور این اشخاص را درکنار رسانه ی شان، مغتنم می شمارند .
شبکه های خبری ملی هم ٬با دوربینها ومیکرو فن هایشان در نمایشگاه کماکان در کنار مردم حضور داشتند .گُلد من ها وسیلور من ها ٬همچنان از جذابیتهای نمایشگاه هستند و مردان سیاه وسفید ی که حامل پیام نیز هستند به آنها اضافه شده اند .که در میان مردم با حرکات رباتیک وپانتومیم پیام خودرا باهنرشان منتقل می کنند .دلقک شیطان و خوش اخلاقی هم٬ به بچه ها بادکنک می داد و مردان قرمز پوش همچنان هوش از سر سلفی بگیران ٬می بردند .

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

حضور هنرمندانی مانند بهزاد فراهانی،رامبدجوان،بیژن بنفشه خواه ٬مریم نشیبا ٬سالار عقیلی،جمشید جم، مریم حیدر زاده،مجید اخشابی ،حسابی غرفه ها را پر رفت وآمد کرده بود.انجمن شعر گلهای داوودی با حضور شاعران و دوستداران ادبیات در تالار گفتگو در مرکز نمایشگاه برگزار شد .

آقای «مهدی داوودی »شاعر ٬نویسنده وپارسی گوی بی بدیل ورئیس دانشکده علمی _کاربردی واحد ۱۲برگزار کننده ی این انجمن بودند . علاوه برحضور شاعران به نام ٬ شعر خوانیِ شاعر معلول ونابینا «خانم عزیزی »از آسایشگاه کهریزک ٬ بر روی ویلچر ٬از نقاط قوت وقابل توجه این محفل بود .
بخشی ازشعر خانم عزیزی را در ادامه بخوانید :

صاحب دلها

به نام آنکه چشمه ی جوشان به لطف اوست
وسعت دریای خروشان ز لطف اوست
به نام آنکه خالق مخلوق خاکی است
آفریدگارِ توانای پاکی است
به نام آنکه ماه نقره نشان آفرید
هزاران ستاره ٬به کهکشان آفرید
به نام آنکه صاحب دلهای باصفاست
کرامتش به درد غریبان گره گشاست
به نام آنکه محرم اسرار عالم است
همان کسی که معجزه اش خلق آدم است

سوای آنچه در اخبار ورسانه ها ست ٬ هزاران اتفاق ریز ودرشت در دلش در جریان بود و خودش از مهم ترین خبر های این روزهای مطبوعات به شمار می رفت . فصلنامه ی سرزمین هنر نیز در غرفه ی ۳۶۲در بخش رسانه های فرهنگی _هنری در راهروی شهدای مدافع حرم …غرفه ی سرزمین هنر میزبان دانشجویان وبزرگان هنر وشعر وموسیقی بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

87 + = 96