بیانیه خانه سینما تاثیر معکوس دارد!

وقتی خود سینمایی ها،حتی حرمت موی سپید را هم نگه نمی دارند و گردن گناهکار و بی گناه را با یک تیغ می زنند،از اهالی خارج از سینما چه انتظاری دارید؟!

بیانیه خانه سینما تاثیر معکوس دارد!|سرزمین هنر|سیدرضا اورنگ|سینما

خانه سینما اخیرا در رابطه با هجمه هایی که به برخی از سینماگران و سینمای ایران صورت گرفته،بیانیه ای صادر کرد.

همیشه اعتقاد داشته و دارم که صدور بیانیه های مختلف و رنگارنگ، هرگز کمکی به رفع مشکلات نکرده و نخواهد کرد،گاهی نیز موجب ایجاد معضل شده است.

سال ها پیش نوشتم با اتفاقات زشتی که در ساحت سینما می افتد برخورد قاطع کنید و متخلفان را از سینما برانید تا فسادشان دامنگیر نشود.

دوستان مانند همیشه بر طبل لجاجت کوبیدند و دروغ گفتند و جار زدند که در سینمای ایران هرگز فساد و بی اخلاقی وجود ندارد!متاسفانه مدیران دولتی سینما نیز چنین حقیقت واضحی را تکذیب کردند و درصدد حذف صورت مسئله برآمدند.

اگر آن روز به حرف عاشقان و دلسوزان سینما عمل کرده و گوش افساد کنندگان را گرفته و از ساحت سینمای ایران بیرون می انداختند، امروز شاهد این فجایع نبودیم.

آن روز همه چیز را تکذیب کردید،امروز که خود سینمایی ها بدترین اتهامات را به یکدیگر زده و می زنند،چه کاری از دست تان برمی آید؟ باز بیانیه صادر می کنید و بدون داشتن دفاعیه می خواهید از سینمای ایران و سینماگرانش دفاع کنید؟

در حال حاضر که برخی از ناسینماگران پته هم را روی آب انداخته و تشت رسوایی را از بام سینما بر زمین کوبیده اند،چه دفاعی می توانید بکنید؟ وقتی رسوایی پیش آمد و دهان به دهان و گوشی به گوشی گشت،بیانیه دادن فقط مشکل را بیشتر می کند.

چرا همان روز حقیقت محض را تکذیب کردید و گذاشتید دامنه فساد در سینما گسترده تر شود؟مقصر اصلی برخی از مدیران بخش خصوصی و دولتی سینما هستند که همیشه سعی کرده و می کنند روی هر گندی سرپوش بگذارند تا بوی تعفن اش بیرون نزند.

مگر می شود هر افتضاحی را زیر سرپوش پنهان و آن را مهار کرد.؟تکذیب های خیانت بار آن زمان که تبدیل به دملی چرکین و دردناک شده بود،امروز سر باز کرده و دیگر تکذیب روابط عمومی ها و دادن بیانیه های بی خاصیت،نمی تواند جلوی سرایت عفونت را بگیرد.

همیشه گفته و باز تکرار می کنم،اگر هنرمندان و سینماگران حرمت یکدیگر را حفظ کرده و به ساحت عرصه ای که در آن هستند احترام بگذارند،هرگز کسی از بیرون جرات نمی کند در کار آنها دخالت کرده و یا جسارت هتاکی داشته باشد.

ای صادرکنندگان بیانیه های بی خاصیت و آسیب زننده،آیا افرادی خارج از سینما کمپین به راه انداختند و به برخی از سینماگران تهمت بیشمار و سهمناک زدند یا خود سینمایی ها بودند که به یکدیگر اتهام های موهن زدند؟آیا از بیرون به یک موی سپید سینما تهمت تعرض زدند یا فردی از خانواده سینما چنین کرد؟

وقتی خود سینمایی ها،حتی حرمت موی سپید را هم نگه نمی دارند و گردن گناهکار و بی گناه را با یک تیغ می زنند،از اهالی خارج از سینما چه انتظاری دارید؟!

بارها گفته و می گویم هر کس بگوید در سینما فساد نیست، دروغگوست و هر که بگوید تمام سینما فاسد است،دروغگویی به مراتب بزرگ تر و هتاک تر است.

چرا به خاطر عده ای معدود که در سینما فساد می کنند،با آبروی تمام سینماگران زحمتکش،مودب و سالم بازی می کنید؟چرا فساد را ریشه کن نمی کنید؟

وقتی برخی از سینمایی ها کمپین راه می اندازند و می گویند در سینمای ایران فساد وجود دارد،مردم بگویند وجود ندارد؟چنین چیزی ممکن است؟!

به جای دادن بیانیه هایی که تاثیر معکوس دارد،از همین لحظه همت کنید و جلوی فساد را بگیرید تا بیش از این گندش بالا نیاید.

خانه سینما ، اتحادیه تهیه کنندگان و تمام صنوف،عزم خود را جزم کنند و با فساد مقابله عملی کنند،حتی اگر لازم بود با کمک مراجع قضایی.

اگر امروز این کار را انجام ندهید فساد دامنگیر خواهد شد و دود تند آن به چشم سینمای ایران و سینماگران سالم و سلامت خواهد رفت.

مبارزه با فساد که احتیاج به تشکیل شورا و کارگروه ندارد.اینها ادا بازی است تا به اصل قضیه نپردازند.

چند سینماگر در معرض اتهام هستند،بهترین کار این است که پرونده آنان در مراجع قضایی بررسی و اگر اتهام ثابت شود،مجرم به سزای اعمال اش برسد و اگر بی گناه است،تهمت زننده را به کیفر برسانند تا دیگر،نه کسی جرات افساد داشته باشد و نه احدی جسارت تهمت زدن پیدا کند.

پنهان کردن فساد،بی شک فساد را بیشتر و متعفن تر خواهد کرد که امروز این اتفاق افتاده است.دوستان من، به بهانه حفظ حرمت سینما  حقیقت را زیر پا نگذارید.این حرمت گذاری نیست،حرمت شکنی است.

اگر چشم پوشی کنید،امنیت همه سینماگران به خطر خواهد افتاد و از بیرون سینما نیز فشار های خرد کننده بر اندام نحیف و شکننده سینمای ایران وارد خواهد آمد.

خسته نشدید بس که چشم روی چشم گذاشتید و بازی شتردیدی،ندیدی راه انداختید؟امروز چشمان تان را تا آنجایی که می شود باز کنید و کوچک ترین فسادی را در سینمای ایران نادیده نگیرید تا امور رو به صلاح رود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 66 = 75