به احترام بهار

خوب است هنرمندان عاشق خلقت و به خصوص بهار، به احترام این فصل شکوه انگیز، امثال چنین نمایشگاهی را برگزار کنند تا همه هنرمندان، از جوان و با تجربه آثار خود را در آن به تماشا بگذارند.

به احترام بهار|سرزمین هنر|سیدرضا اورنگ|ادبیات

رگ‌های بسته طبیعت، کم کم گشوده می‌شود تا خون بهار دوباره طراوت را در مویرگ همه موجودات زنده جهان جاری کند.

بهار، تابلوی هزار رنگ خلقت است که جز خالق کسی قادر به خلق آن نبوده و نخواهد بود.

هنر هنرمندان عاشق، واقعی و چیره دست، تنها آینه کوچکی از این پدیده بی‌نظیر الهی است. هیچ هنرمندی توانایی ندارد تا بهار را آن گونه که هست و باید باشد به تصویر بکشد.

تمام قاب‌ها، از بوم نقاشی گرفته تا دریچه دوربین، فقط می‌توانند بخش کوچکی از شکوه بهار را ترسیم و تصویر کنند.

بهار، جز زندگی، عشق را نیز در طبیعت منتشر می‌کند، همان عشقی که بسیاری از مردم از آن غافلند. همین غفلت آنان را از مقام رفیع انسانی سقوط داده و در دامن کثیف شیطانی نشانده است.

بهار، لایق سجده است، نه سجده بر طبیعت زیبا، بلکه در برابر خالق بی‌همتای این زیبایی با شکوه و بی‌بدیل.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

بهار، معجزه‌ای است که انسان را به عجز وا می‌دارد، عجز در برابر اعجاز خالق همه زیبایی‌ها.

بسیاری از آدمیانی که در دام شیطان افتاده‌اند، همواره سعی در محو این زیبایی‌ها دارند، اما هرگز قادر به این کار نبوده و نخواهند بود، زیرا خلقت، خالقی دارد قادر.

بهار، آمده است تا انسان را به فکر وا دارد که می‌توان هر زمستان را با خلق و خوی نیک، شکیبایی، زیبا اندیشی و هنرمندی به بهار تبدیل کرد. وظیفه هنرمند، تنها دیدن ظواهر و تصویر آن نیست، یک هنرمند وقتی هنرمند می‌شود که با دیده عشق بتواند روحی که در ژرفنای خلقت وجود دارد را به تصویر در آورد. برای همین است که هر نقاش و یا هر هنرمند دیگری، با وجود همه توانایی‌ها، نمی‌تواند اصل خلقت را به اثری ماندگار و بی‌بدیل تبدیل کند.

هر هنرمندی که قادر بود این روح را ترسیم کند، اثرش تا ابد در ذهن‌ها و دل‌ها باقی خواهد ماند.

هنرمندان بیشماری در همه دنیا و در همه رشته‌ها، به موضوع بهار پرداخته و آثاری از خود به جا نهاده‌اند، به ویژه در ایران هنرمند خیز و هنر دوست.

گاهی نیز نمایشگاهی با موضوع بهار برپا شده، اما کمتر به چشم آمده یا به گوش رسیده که همه هنرمندان، آنچه را که از شکوه بهار به تصویر در آورده‌اند، یکجا به معرض دید گذاشته باشند.

خوب است هنرمندان عاشق خلقت و به خصوص بهار، به احترام این فصل شکوه انگیز، امثال چنین نمایشگاهی را برگزار کنند تا همه هنرمندان، از جوان و با تجربه آثار خود را در آن به تماشا بگذارند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

61 − 55 =