پزشک کیارستمی توبیخ شد |هنرمند در خاک پزشک در مطب

پس از دو سال از مرگ غم انگیز عباس کیارستمی

پزشک کیارستمی به توبیخ کتبی ودرج در پرونده محکوم شد! خبری که امروز جامعه ی هنری را شوک زده کرد. در آستانه ی دومین سالگرد درگذشت عباس کیارستمی فیلمساز برجسته کشورمان سازمان نظام پزشکی نتایج بررسی شکایت خانواده این هنرمند از پزشک معالجش را اعلام کرد.آنچه می خوانید متن کامل خبری است که در رسانه ها درباره جزییات حکم قضایی سازمان نظام پزشکی ایران اعلام شده است.

محسن خلیلی، قائم‌مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی، در ارتباط با پرونده مرحوم کیارستمی اظهار داشت: پرونده به همان حکمی که در هیأت تجدید نظر استان تهران مشخص شده بود، اعلام و پزشک وی، محکوم به توبیخ کتبی همراه با درج در پرونده و در نشریه نظام‌پزشکی شد.

وی افزود: سازمان بررسی‌ها را به عنوان ماده ۴۰ به هیأت عالی ارسال کرد و از جانب هیأت عالی هم همان رأی تجدیدنظر اعلام شد.

قائم‌مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه پزشک مرحوم کیارستمی محرومیت از کار نخواهد داشت،‌ گفت: موضوع محرومیت در هیأت بدوی مطرح بود که در دادگاه تجدیدنظر اعتراض شد و سرانجام نتیجه توبیخ کتبی همراه با درج در پرونده و نشریه نظام پزشکی شد.

خلیلی تصریح کرد:‌ خانواده مرحوم کیارستمی اعتراض به نتیجه هیأت عالی نکرده بود که خود سازمان نظام پزشکی با اعمال ماده ۴۰ روی حکم اعتراض کرد که پرونده به هیأت عالی ارسال شود و هیأت عالی چون خود فرد هم‌ ذی‌نفع اعتراض بود همان رأی تجدیدنظر را تأیید کرد.

وی با بیان اینکه توبیخ سه مرحله دارد، گفت: تذکر، توبیخ و درج در پرونده و توبیخ و درج در نشریه نظام‌پزشکی شامل این سه مرحله است و زمانی که پزشک محکوم به توبیخ و درج در نشریه نظام پزشکی شود در سابقه آن لحاظ خواهد شد و در واقع جزء سوء سابقه پزشک می‌شود.

قائم‌مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه این محکومیت محدودیت برای پزشک ایجاد می‌کند ولی محرومیتی به همراه ندارد، افزود: در پزشکی قانونی سقف ۵ درصد دیه را برای پزشک لحاظ کردند و در صورتی که حکم زیر ۱۰ درصد باشد در واقع تذکر شفاهی برای پزشک لحاظ می‌شود.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

خلیلی تصریح کرد: از آنجایی که سوء پیشینه، با اجرای این حکم برای پزشک ایجاد می‌‌شود دیگر پزشک نمی‌تواند برای گرفتن پروانه و جابه‌جایی کار در مراکز درمانی اقدام کند و یا مسئول فنی بیمارستان و مرکزی شود.

وی با اشاره به اینکه پزشک کیارستمی سه سال از گرفتن عدم سوء پیشینه انتظامی محروم شده است، تأکید کرد: اگر قصور دیگری توسط این پزشک رخ دهد حکم شدیدتری در پرونده آن ایجاد خواهد شد که این حکم به صورت‌های گوناگون از جمله محرومیت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است و در نشریه نظام پزشکی کل کشور نیز حکم چاپ می‌شود.

قائم‌مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: جراح مرحوم کیارستمی که این حکم برایش صادر شده همچنان می‌تواند جراحی را انجام دهد و نتیجه قطعی به خانواده و پزشک کیارستمی ارسال شده است و نتیجه تغییری نخواهد کرد.


*نکته قابل تأمل اینکه سازمان نظام پزشکی در این خبر حتی اسم پزشک کیارستمی را اعلام نکرده است در حالی که با قطعی شدن حکم قضایی اعلام نام متهم منع قانونی ندارد و ظاهراً تعصب صنفی باعث شده است افکار عمومی از نام این پزشک همچنان بی اطلاع باشند.

گزیده ای از مطالبی که در این باره در «سرزمین هنر» منتشر شده است را در لینکهای زیر بخوانید:

عباس کیارستمی‌یک سال پس از رسیدن به خانه دوست

 

نامه وارده: مرگ کیارستمی‌ تست خودشناسی پزشکی است-عارف بنایی

 

نقدی بر پوشش خبری درگذشت عباس کیارستمی-دکتر اکبرنصرالهی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 4 =