بسته پیشنهادی روز خوب پیروزی – ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

انقلاب اسلامی ایران ، سی و هفتمین سالگرد پیروزی را پشت سرگذاشت.

۳۷ سال از روزهای پرخاطره ای می گذرد که ملت یکدل و یکصدا جمهوری اسلامی را فریاد زدند همانطور که رهبرشان گفته بود:

«جمهوری اسلامی ،نه یک کلمه زیادتر نه یک کلمه کمتر»

واکنون روز ۲۲ بهمن است از سال ۱۳۹۴ هجری خورشیدی.

دراین روز بزرگ بار دیگر خیابانهای شهرمان پر می شود از مردمی که عشقشان به وطن زیباترین مدال افتخاری است که برسینه دارند .مردمی از نسل اول ودوم وسوم این انقلاب .

بسته پیشنهادی هنرلند امروز باهمین حس وحال تقدیمتان می شود.

سرود

قرنها پیش مردم این سرزمین ، داستانی را سینه به سینه نقل کردندکه بعدها شاعر مشهور طوس ،حکیم ابوالقاسم فردوسی آن را درشاهنامه آورد.براساس این افسانه قدیمی ، پس از مرگ سیاوش ،ازقطره قطره خون این قهرمان اسطوره ای گلهای لاله روئید.

قرنها گذشت تا اینکه شاعری به نام عارف قزوینی ،این افسانه کهن را درقالب شعری زیبا بر بال موسیقی نشاند و باصدای خوشش تصنیفی را خواند که به سرعت در دل مردم دوران قاجار نشست و برلبهای مادران وپدران وخواهران وبرادران شهدای مشروطیت چرخید وچرخید تا به انقلاب اسلامی ۱۳۵۷رسید.

۲۵۰px-Aref

«ازخون جوانان وطن لاله دمیده»هفتمین و مشهورترین تصنیفهای  مرحوم «عارف قزوین» در دوران مشروطیت است که با نام‌های «راز دل» و «هنگام می» نیز شناخته شده‌است و درابتدا خود عارف آن را با یک تار اجرا کرده است.

پس از آن اجراهای مختلفی از این تصنیف پرشور اجرا گردید که مشهورترین آن را استاد فرامرز پایور برای اجرای گروه شیدا تنظیم و با صدای استاد «محمدرضا شجریان» اجرا گردیده است. این تصنیف دراولین بهار پیروزی انقلاب اسلامی درسال ۱۳۵۸ یک بار دیگر دلهای مادران وپدران شهیدان را به لرزه انداخت واشکها ازدیده ها جاری ساخت.

اینک در آستانه سی وهشتمین سالروز پیروزی انقلاب ، باهم این تصنیف زیبا رابشنویم:

لینک دانلود تصنیف از خون جوانان وطن

 

۴۱۲۰۴۲۴۵۳۹۲۲۸۱۲۷۱۷۰۹۴۲۳۹۱۲۷۴۵۹۴۱۶۳۶۰۱۶۲۷۳

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

عکس:

هنرعکاسی سهم بزرگی در مستندسازی انقلاب بزرگی مانند انقلاب اسلامی مردم ایران داشته است. درکنار عکاسان بزرگ ایرانی، عکاسانی از دیگر کشورهای جهان برای ثبت رخداد بزرگی که در زمستان ۱۳۵۷ درحال وقوع بود به ایران آمدند که عکسهای آنها مردم اقصی نقاط دنیا را با انقلاب اسلامی آشنا کرد.

«آلن دژان» عکاس فرانسوی عضو آژانس عکس سیگما”و”کوربیس”که به خاطر مجموعه عکس هایش از انقلاب الجزایر، جنگ ویتنام و بحران نیکاراگوئه در جهان عکاسی خبری شناخته می‌شود در آستانه انقلاب اسلامی در ایران به کشورمان آمد و چند هفته ای را در ایران ماند

عکس های او که از اول فوریه ۱۹۷۹ یعنی روز بازگشت رهبر کبیر انقلاب به ایران آغاز می‌شود تا ۲۳ روز بعد از آن را دربرگرفته و شامل ورود امام به تهران، تشکیل دولت موقت، تظاهرات مردمی علیه بختیار و درگیری های خیابانی می‌شود. برخی از این عکس ها تاکنون بدون اشاره به نام عکاس آن بارها در رسانه‌ها منتشر شده است.

آلبوم زیر مجموعه عکسهائی از این عکاس فرانسوی است که مرکز اسناد وانقلاب اسلامی آنها را دروبسایت خود منتشر کرده و «هنرلند» آنها را بازنشر می کند.امیدواریم دیدن آنها دراین روز بزرگ ،جوانان ونوجوانان را با صحنه های باشکوه انقلاب آشناتر کند.

(برای دیدن عکسهای بیشتر با کلیک برروی این لینک به سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی وصل می شوید)

کتاب

«مقدمه ای برانقلاب اسلامی» نوشته دکتر«صادق زیباکلام » یکی از کتابهای مشهوری است که سالهاست به عنوان یکی ازمنابع درسی رشته های مختلف دانشگاهها تدریس می شود.

این کتاب درحقیقت یکی از کتابهای سه گانه ای است که درباره تاریخ ایران ازاین نویسنده به چاپ رسیده است و آخرین آنها به شمار می رود. دو کتاب پیشین یعنی «ماچگونه ما شدیم؟» و «سنت ومدرنیته» هرکدام فرازهائی از تاریخ این مرز و بوم را نه به شکل واقعه نگاری معمول نزد مورخان بلکه به شیوه ای تحلیلی وانتقادی مورد توجه قرارداده است.وهرکدام درزمان انتشار با واکنشهای مختلفی روبرو شده اند.

اهمیت این کتاب در آن است که مؤلف آن خود به عنوان یک جوان ،ازنزدیک در کوران حوادث انقلاب اسلامی قرارداشته است ودر بسیاری ازمحافل انقلابی در داخل وخارج کشور حضور مؤثری داشته است ،تاجائیکه درسال ۱۳۵۳ که از انگلستان برای دیدار خانواده به ایران باز می گردد بلافاصله بازداشت و به زندان کمیته ضد خرابکاری(مخوف ترین زندان وشکنجه گاه ساواک) منتقل می شود وتا سال ۱۳۵۵ در بند رژیم پهلوی بوده است.

Sadegh_Zibakalam_in_Prison

«مقدمه ای بر انقلاب اسلامی» اولین بار درسال ۱۳۷۴ درتهران به چاپ رسید و درزمان کوتاهی بارها تجدید چاپ شد.این کتاب نیز مانند دوکتاب قبلی هیچ حکمی برای آنچه پیشینیان ما انجام داده اند صادر نمی کند ،اما منتقدان زیادی نیز دارد.

دراینجا فایل pdf کتاب به همراه فایل دیگری که حاوی مقاله ای انتقادی است که از سوی دفتر مطالعات تاریخ ایران در نقد نوشته دکتر زیبا کلام نوشته شده است جهت مطالعه شما اصحاب فرهنگ وهنر به خصوص جوانان عزیز جهت دانلود در اختیارتا قرار می گیرد.

Dr_Sadegh_Ziebakalam-Moghadamehie_bar_Enghelab_Eslamieلینک دانلود فایل pdf کتاب مقدمه ای بر انقلاب اسلامی  

naghde ketabzibakalam لینک دانلود فایل pdf نقد کتاب 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

28 − = 23