برپایی نمایشگاه آثار برگزیده سالانه گرافیک سرو نگار در نگارخانه شفق

نمایشگاهی از آثار برگزیده سالانه گرافیک سرو نگار از سوی موسسه هنرهای تجسمی سرو نگار با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمان و شهرداری کرمان، موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان و فرهنگسرای خانواده یکشنبه 5 تیرماه ساعت 18 در نگارخانه شفق برپا می شود.

برپایی نمایشگاه آثار برگزیده سالانه گرافیک سرو نگار در نگارخانه شفق|سرزمین هنر|هنرهای تجسمی

این رویداد هنری ملی با محوریت معرفی مشاهیر فرهنگی، هنری، مذهبی و آثار معماری، تاریخی، فرهنگی و هنری استان کرمان در بخش های مختلف وهرساله و در هفته گرافیک برگزار می شود.

محمدرضا هاشمی نژاد دبیر سالانه گرافیک سرو نگار در خصوص برگزاری اولین دوره این سالانه گفت: در این دوره هنرمندان علاقه‌مند با ارسال بیش از ۱۲۶ اثر در بخش مسابقه این سالانه را همراهی کردند و با توجه به اهتمام برگزار کنندگان و هیات داوران بر جنبه های کیفی آثار نمایشگاهی ۱۸ اثر به نمایشگاه راه یافته وبه‌ همراه  ۲۴ اثر در بخش هنرمندان مدعو مجموعا ۴۲ اثر در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان به نمایش گذاشته شده است.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

وی افزود: موضوع  اولین سالانه  معرفی خواجوی کرمانی شاعر برجسته کرمانی است. خواجو که به نخل‌بند شعرا نیز شهرت دارد، در اواخر سده هفتم هجری در کرمان زاده شد. زمان زایش او را به اختلاف بین ۶۶۹ تا ۶۸۹ هجری قمری ثبت کرده‌اند. وی در دوران جوانی خود جدا از کسب دانش‌های معمول روزگار، مسافرت را نیز پیشه کرده و بازدیدهایی نیز از مناطق اصفهان، آذربایجان، شام، ری، عراق و مصر داشته و پس از بازگشت از این سفرهای طولانی، مدت اندکی در سیرجان و سپس در شیراز اقامت گزید.

خواجو را به القاب خلاق المعانی و ملک الفضلا نیز می شناسند. وی در نیمه سده هشتم هجری در شهر شیراز درگذشت و در تنگ الله اکبر این شهر نزدیک رکناباد به خاک سپرده شد. وی از شاعران تاثیر گذار بر غزل فارسی است که حافظ طرز غزل خود را به خواجو شبیه می‌داند .

این سالانه در اولین دوره برگزاری خود  همراهی معنوی انجمن طراحان گرافیک ایران، مرکز کرمان شناسی و بنیاد ایرانشناسی (مرکز کرمان)را نیز برخوردار بود.

علاقه مندان برای بازید از این نمایشگاه آثار برگزیده سالانه گرافیک سرو نگار می‌توانند تا ۸ تیرماه (به غیر از روزهای تعطیل) از ساعت ۹ تا ۱۸ به نگارخانه فرهنگسرای خانواده به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ویکم، بوستان شفق مراجعه کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

99 − 91 =