بررسی جایگاه اسکار در استراتژی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران-قسمت اول

بررسی جایگاه اسکار در استراتژی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران-قسمت اول

مراسم اسکار از معتبرترین مراسم سینمائی جهان به شمار می رود و برندگان جایزه اسکار در طراز نخست سینماگران جهان محسوب می شوند. جمهوری اسلامی ایران از بعد از انقلاب اسلامی بارها در این مراسم مهم شرکت کرده است و تاکنون سه بار موفق به راهیابی به مرحله پایانی در بخش فیلمهای غیر انگلیسی زبان شده است و یک بار هم با فیلم جدائی نادر ازسیمین اصغر فرهادی برنده جایزه اسکار شده است.

در کنار این افتخار بزرگ همیشه حرفها وحدیثهائی نیز به گوش می رسد که نشانگر نقشه نامعلوم راه کشور در  قبال این جایزه بزرگ هنری در استراتژی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است. فضبنامه سرزمین هنر در دومین شماره خود که به زودی در سراسر کشور توزیع می شود این مسأله مهم (بررسی جایگاه اسکار ) را در یک میزگرد تخصصی با حضور تنی چند از چهره های برجسته سینمائی و فرهنگی کشور به بحث و تبادل نظر گذاشته است. مهمانان این برنامه عبارتند از آقایان محمدحسین حقیقی(نویسنده و کارگردان سینما) ، امیر اسفندیاری (مدیر بخش بین الملل بنیاد سینمائی فارابی و عضو عیئت انتخاب اثار ایرانی برای اسکار)، دکتر حسن بنیانیان( استراتژیست فرهنگی و رئیس سابق حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی) که به پرسشهای دکتر علی گرانمایه پور از اعضای شورای سردبیری فصلنامه سرزمین هنر پاسخ داده اند.

از امروز  تا زمان برگزاری مراسم اسکار ۲۰۱۷ بخشهائی از این میزگرد با عنوان بررسی جایگاه اسکار در استراتژی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران  در قالب ویدئو تقدیم حضور کاربران عزیز و مخاطبان فرهنگ دوست کشورمان قرار خواهد گرفت. لازم به یاداوری است به دلیل مشکل فنی در برخی از دقایق  این برنامه ضبط شده صدای برخی از مهمانان ضعیف اما مفهوم  و قابل شنیدن است . متن کامل این میزگرد مهم و تخصصی در شماره دوم فصلنامه سرزمین هنر منتشر و در اختیار هنرمندان و فرهنگ دوستان عزیز قرار گرفته است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 3 =