برج میلاد تهران میزبان ظرفیتهای فرهنگی پاکستان

گزارش اختصاصی سرزمین هنر

سرزمین هنر | سرویس گزارش | ۲۹ و ۳۰ فروردین به مناسبت روز ملی پاکستان، به هدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی این کشور، نمایشگاهی در برج میلاد تهران برگزار شد.

طی مراسمی، با حضور سفیر پاکستان و دیپلمات‌های برخی از کشورهای حاضر در ایران از جمله فرانسه، ترکیه، آذربایجان، کوبا، ارمنستان، این جشنواره آغاز به کار کرد.

رویدادهایی که در این جشنواره اتفاق افتاد

در این جشنواره نوازنده‌های محلی با هنر خاص و سازهای اصیل حضور داشتند. عرضه‌ی غذاهای سنتی این کشور، صنایع دستی چوبی و لباس‌های پاکستانی که از رنگ‌های بسیار متنوعی برخوردار بودند،  هنر کامیون آرایی و استفاده از آن در تزئین وسایل شخصی، مصنوعات چرمی و حتی ملزومات اداری از بخش های این جشنواره فرهنگی بود.

حضور زنان و مردان پاکستانی با نوع پوشش و زبان و لهجه‌‌های متفاوتی که داشتند را می‌توان از زیبایی‌های این نمایشگاه برشمرد.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

یکی از ویژگی‌های خوب پاکستان، استفاده از رنگ‌های جذاب و چشم نواز در وسایل نقلیه این کشور است. قطعاً وسایل نقیله‌ی رنگی، زیبایی خاصی را به شهرهای مختلف می‌بخشند.

در این نمایشگاه ترکیب فرهنگ، هنر و اعتقادات دینی به خوبی واضح و مشهود بود.

هدف از برگزاری جشنواره‌های مشابه

گفتنی است که این جشنواره همزمان با فرا رسیدن ۲۳ مارس سالروز نوشتن اولین قرارداد تشکیل کشور پاکستان برگزار شد. در سال‌های پیش از این، مسئولین پاکستانی در روز ملی این کشور، در برخی نقاط جهان نمایشگاهی به هدف تبادل فرهنگی و شناساندن ظرفیت‌های پاکستان به سایر مردم دنیا جشنواره‌های مشابهی برگزار کرده بودند.

امسال این جشنواره در ایران نیز برگزار شد. بازدید از این جشنواره برای عموم آزاد بود و مورد استقبال خوبی از طرف مردم قرار گرفت.

در ادامه این مطلب می‌توانید گزارش ویدئویی این رویداد را مشاهده نمایید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

56 + = 65