برای سالگرد تولد جذاب‌ترین بازیگر سینما/آلن دلون، چپ دست دوست داشتنی

سینمای جهان بازیگران جذاب و زیبارو بسیار داشته، اما همگان اذعان دارند که آلن دلون خوش تیپ‌ترین و جذاب‌ترین بازیگر سینماست. این ستاره دوست داشتنی سینما ، هر چند چهره‌اش به زیبایی دوران جوانی نیست، اما همچنان خوش تیپ و جذاب است.

برای سالگرد جذاب‌ترین بازیگر سینما/آلن دلون، چپ دست دوست داشتنی|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

کشور فرانسه در تاریخ سینمای جهان جایگاهی خاص و مهم دارد، نه تنها به خاطر اینکه خاستگاه سینماست و برادران لومیر در آن متولد شده و بالیده‌اند، بلکه برای بزرگانی که در عرصه سینما خودنمایی کرده‌اند.

کارگردانان بزرگی در سینمای فرانسه ظهور کرده‌اند که هر کدام صاحب نام و عنوان در سینمای جهان هستند، نام آورانی که سینما به نوعی مدیون آنان است.

در عرصه نقد نویسی نیز که سرآمد هستند. سینمای «موج نو» هم محصول همین سینماست. نام آوری سینمای فرانسه در جهان، فقط به واسطه کارگردانان بزرگ و منتقدان کاربلد نیست، بلکه در آسمان بازیگری نیز ستاره‌هایی در آن درخشیده‌اند که هر کدام درخشش خاص خود را داشته و دارند. هنرمندانی چون، ژان گابن بزرگ، ایو مونتان، لویی دوفونس، ژاک تاتی، ژان پل بلموندو، فیلیپ نواره، کاترین دونو، ژان رنو، ژرار دپاردیو، روژه هنن، لنو ونتورا و چندین و چند ستاره دیگر.

این بازیگران، نه تنها در فرانسه، بلکه در جهان نیز شهره هستند. بازی خوب آنان هرگز از یاد علاقه‌مندان سینما بیرون نرفته و نخواهد رفت. هر کدام از این نقش آفرینان بزرگ، سبک بازیگری خود را داشته و دارند و توانایی آنان بر همه ثابت شده است.

در میان خیل بازیگران سینمای فرانسه، بازیگری وجود دارد که برای علاقه‌مندان سینه چاک سینما جذابیت بیشتری دارد، این نقش آفرین توانا کسی نیست جز آلن دلون، بازیگری که برای آن همتایی پیدا نشده و نخواهد شد.

این بازیگر توانا، با فیزیک مناسب و چهره‌ای جذاب و دوست داشتنی، جایگاه ویژه‌ای در سینما دارد. چهره زیبا و بازی قوی موجب شده تا آلن دلون در جهان طرفداران بیشماری پیدا کند. هر چند تماشاگران همواره با اغلب بازیگران همذات پنداری پیدا می‌کنند، اما حس آنان به آلن دلون از جنس دیگری بود.

آنان همواره او را پیروز می‌خواستند، وقتی هم در پایان برخی فیلم‌ها کشته می‌شد، تماشاچیان او را یک قهرمان دانسته و برایش اشک می‌ریختند. در بسیاری از فیلم‌ها، نقش آدم کش یا گانگستری بی رحم را بازی می‌کرد. چهره زیبا، بی رحمی و خونسردی، در وجود شخصیتی که نقش آن را آلن دلون به عهده می‌گرفت تضاد جالبی ایجاد می‌کرد که برای تماشاگران بسیار جذاب بود.

این چپ دست رام نشدنی و خوش تیپ، توانست با بازی‌های خوب خود مدت‌ها مورد توجه علاقه‌مندان سینما باشد. کارگردانانی که با آلن دلون کار می‌کردند با ویژگی‌های او کاملاً آشنا بوده و با استفاده از این ویژگی‌ها و جذابیت خدادادی، فیلم‌های تماشاگر پسندی ساختند.

همه فیلم‌هایی که آلن دلون در آنها بازی کرده از طرف منتقدان به عنوان فیلم شاخص شناخته نمی‌شوند، اما تماشاگران آنها را دوست داشته و با لذت به تماشای‌شان می‌نشستند.

بعد از فیلم خوب «روکو و برادرانش» آلن دلون در جاده موفقیت گام برداشت، اما اوج شهرت او در دهه هفتاد میلادی بود. دهه‌ای که در آن فیلم‌های بسیاری بازی کرد و در اغلب آنها نقش یک گانگستر و آدم کش را به عهده داشت.

کشته شدن آلن دلون به یک سنت تبدیل شده بود و در آخر بسیاری از فیلم‌ها، چه نقش آدم کش را داشت و چه پلیس، باید کشته می‌شد، زیرا مرگ او تاثیر خوبی روی تماشاچی داشت.

در بسیاری از فیلم‌ها یک تنه به جنگ دشمنان می‌رفت و در کشیدن ماشه هفت تیر همیشه آماده‌اش شکی به دل راه نمی‌داد.

در فیلم مطرح «سامورایی» او یک آدمکش تنها بود که مونسش یک پرنده بود، پرنده‌ای با صدای یکنواخت.

آلن دلون در ژانرهای مختلفی نقش آفرینی کرده است، از «لاله سیاه» و «زورو دست قشنگه» که فیلم‌هایی تاریخی هستند گرفته تا آثار پلیسی. اکثر فیلم‌هایی که او بازی کرده در این ژانر بوده که برایش شهرت به بار آورده.

آلن دلون فرانسوی در فیلم «آفتاب سرخ» با چارلز برونسون بازیگر مطرح آمریکایی و توشیرو میفونه بازیگر سرشناس ژاپنی همبازی می‌شود که در این فیلم هم توانایی‌های خودش را بروز می‌دهد.

در میان غول‌های سینمای هالیوود، هر چند آلن دلون آن جایگاهی را که باید داشته باشد ندارد، اما بازیگری است که علاقه‌مندان سینما بازی او را دوست داشته و مورد توجه آنان است. یکی از کشورهایی که سینما دوستان آن علاقه خاصی به آلن دلون و بازی او داشته و دارند، ایران است.

هر گاه فیلمی با بازی او در سینماهای کشور اکران می‌شد، علاقه‌مندان برای دیدن آن فیلم شتاب می‌کردند.

سینمای جهان بازیگران جذاب و زیبارو بسیار داشته، اما همگان اذعان دارند که آلن دلون خوش تیپ‌ترین و جذاب‌ترین بازیگر سینماست. این ستاره دوست داشتنی سینما ، هر چند چهره‌اش به زیبایی دوران جوانی نیست، اما همچنان خوش تیپ و جذاب است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + = 8