ای کاش بهروز وثوقی مانند کاراکتر فیلم هایش هوشمند عمل می کرد!

بهروز خان،حالا که متوجه شدی از کجا خوردی و می خوری،بهترین تصمیم را بگیر و روی آن بمان.هر تصمیمی را که خودت می گیری، نه آنی که دیگران برایت بگیرند.

ای کاش بهروز وثوقی مانند کاراکتر فیلم هایش هوشمند عمل می کرد!|سرزمین هنر|سینما

بهروز وثوقی هنگامی که در فیلمفارسی ها با رفقایش دور بساط عرق خوری می نشست و به سلامتی مرام رفقای لوطی مسلک، تند تند استکان بالا می انداخت،هرگز فکرش  را نمی کرد دوستان لوطی اش نالوطی از آب درآیند و ریشه به تیشه اش بزنند.

بهروز باید می دانست حرف هایی که پای بساط عرق خوری و از دهان سیاه مستان بیرون می آید،پای همان بساط می ماند و چال می شود!

متاسفانه چهل سال گذشت تا بهروز وثوقی متوجه شود از کجا ضربه خورده است،ای کاش مانند کاراکتر فیلم هایش هوشمند عمل می کرد و تحت تاثیر دوستان دشمن نمای اش قرار نمی گرفت.

در گوش مدیران سینمایی خواندند بهروز وثوقی با اشرف پهلوی آمد و شد دارد

 

نالوطی های پای بساط عیش و نوش،دو گروه بودند،بعضی در داخل شایعه پراکنی کرده و در گوش مدیران سینمایی وقت خواندند که بهروز وثوقی فلان است و بهمان و با ساواک و اشرف پهلوی آمد و شد دارد.برخی دیگر نیز در خارج او را ترساندند که اگر به ایران برود هزاران بلا بابت کارهای ناکرده و کرده بر سرش خواهد آمد.

هر دو گروه دنبال منفعت خود بودند و بهروز وثوقی متوجه نشد.وقتی متوجه شد که کاراکترش از یک جوان با قدرت که نقش اول فیلم ها را بازی می کرد،به پیرمردی کم قدرت تبدیل شد که باید نقش پدربزرگ ها را بازی کند!

وقتی وثوقی در مصاحبه ای فقط نام یک دوست واقعی را بر زبان می آورد،مشخص است که متوجه شده از کجا ضربه خورده است،اما چرا اقدامی نکرد،این مهم است که خودش باید پاسخ دهد چرا؟!

از جمع بازیگران پیش از انقلاب،اکثریت دوباره مقابل دوربین رفتند،تنها افرادی مانند فردین،ناصرملک مطیعی، فروزان،پوری بنایی و … محروم ماندند.

تعدادی در حسرت بازی ماندند و مردند و اندکی نیز حسرت بر دل دارند،اما هنوز هستند.این جمع نیز بیشتر از کج فهمی برخی مدیران سینمایی و دوستان دشمن نما چوب خوردند و می خورند.

عده ای از سفر کرده ها به وطن بازگشتند،تنی چند از آنان دوباره اجازه فعالیت یافتند،اما گروهی دوباره پاسوز رفقای ناباب شدند.

 

 

هرچند برخی از کسانی که از لس آنجلس بازگشته اند در آتش حسرت می سوزند،اما در میهن خود رفت و آمد دارند و کسی معترض یا متعرض شان نیست،حتی در مراسم و جشن های دولتی و غیر دولتی نیز شرکت می کنند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

اغفال بهروز وثوقی

بهروز وثوقی در سال های اخیر دوباره اغفال شد،آن هم نه توسط رفقای قدیم،بلکه توسط نسل میانی و جدید سینمای ایران  که با آنان عکس یادگاری گرفت و می گیرد.

شاید بهروز دل خود را خوش کرده بود تا آنان به خاطر نفوذشان، راهی را نیز برای ورود او به ایران و جلوی دوربین رفتن اش پیدا کنند،اما آرزویی خام بود.

نیت اکثر آنان خرج کردن از کوپن وثوقی برای منفعت خود بود،حتی کسانی که در برخی از محافل و رسانه ها نام او را جار زدند و خواستار بازگشت اش شدند،فقط ادا درآوردند تا نام خود را بر سر زبان ها بیندازند.

رفقای قدیمی و عکس بگیران جدید،به خوبی می دانستند و می دانند اگر امثال بهروز وثوقی دوباره مقابل دوربین بروند،حنای آنان نزد مخاطبان بیرنگ شده و دیگر به چشم نمی آیند.برای همین بعضی از آنان،از گذشته تا امروز،تمام توان خود را به کار گرفته و می گیرند تا نگذارند امثال وثوقی و بنایی و غیره دوباره هنرنمایی کنند که تاکنون هم به دلیل غفلت خود هنرمندان موفق شده و می شوند.

بارها نوشتم که مشکل این هنرمندان از کجا آب می خورد،اما کمتر کسی متوجه شد و به کار بست.

زمانی نوشتم که استاد بهرام بیضایی بیش از آنکه از برخی مدیران هنری و سینمایی بد سلیقه و کج فهم ضربه بخورد،از دشمنان دوستان نما ضربه خورد و می خورد که استاد نیز در مصاحبه ای بر این ادعا صحه گذاشت.

بهروز وثوقی اگر مرغ دلش برای ایران پرپر می زد باید خودش شخصا اقدام می کرد.به جای مشورت با نالوطی ها و دوستان خنجر به دست،با افراد دلسوز و منصف مشورت می کرد که این کار را نکرد،اما هنوز فرصت دارد.

 

بهروز دلش برای وطن تنگ شده

 

باید خودش دست به کار شده و پیگیر کارش باشد که آیا منعی قانونی یا حکمی برای ورودش به کشور وجود دارد یا ندارد؟ واقعا اگر به این حقیقت رسید که آمدنش مشکل ساز است نیاید،اما خودش نیز می داند که آمدنش هزینه چندانی ندارد،برای همین اخیرا مدام تکرار می کند دلش برای وطن تنگ شده.

اگر واقعا دلت برای کوچه پس کوچه های مولوی،سیداسماعیل،تجریش و قهوه خانه اکبربلند تنگ است بیا و اگر هزینه ای دارد بپرداز.

بسیاری از افراد لس آنجلس نشین،حتی برخی از آنانی که در آنجا نمایش های آنچنانی بازی کردند،الان در خانه واقعی خویش زندگی می کنند،هرچند که هنوز اجازه بازی یا کنسرت به آنان داده نشده.

بهروز خان،حالا که متوجه شدی از کجا خوردی و می خوری،بهترین تصمیم را بگیر و روی آن بمان.هر تصمیمی را که خودت می گیری، نه آنی که دیگران برایت بگیرند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 36 = 41