ای اشکها بریزید | حبیب چایچیان (حسان) رفت+فیلم

ای اشکها بریزید ، حسان رفته است. او که عمری واژه واژه و کلمه به کلمه را با شور و عشق در کنار هم می نشاند تا عاشقان خامس آل عبا دیده تر کنند و  اشکی بر آستان جانان بیفشانند، رخ درنقاب خاک کشید.

هنگامی که نوجوان بود استعداد شگرفش در سرودن شعر را همه دریافته بودند اما این مادر بود که بیش از هرکسی او را به سرودن اشعار مذهبی دعوت می کرد. تأثیر تربیت مادر در او از زمانی بیشتر شد که پدر را در ۱۵ سالگی از دست داد . او خود دراین باره چنین سروده است:

پدرم رخت از این جهان بربست‌
کمرم از غم و محن بشکست

می‌کنم لیک شکر یزدان را
گر پدر نیست باز مادر هست

او در جوانی اشعار زیادی گفته بود که همه را در دفتری جمع کرده بود اما هیچکدام مضمونی در رثای اهل بیت (ع) نبود. تا اینکه به قصد زیارت سیدالشهدا(ع) به عراق عزیمت کرد. این سفر معنوی و زیارت ائمه ی معصومین (ع) از امیرالمؤمنین تا فرزندان بزرگوارش چنان تحولی در حبیب به وجود آورد که بلافاصله بعد از عزیمت به ایران همین که به تهران رسید دفتر اشعار سابقش را پاره کرد و نیت نمود تا روزی که زنده است دیگر جز برای علی و اولاد علی شعری نسراید و همین سرآغازی شد برای خلق آثار جاودانی که در تاریخ ادبیات عاشورایی معاصر ایران هرکدام از وزن و اعتبار خاصی برخوردار هستند.

ای اشکها بریزید (دیوان اشعار)
ای اشکها بریزید (دیوان اشعار)

گل‌های پرپر، خزان گلریز، باغستان عشق، سایه‌های غم،‌ ای اشکها بریزید (جلد اول دیوان اشعار)، خلوتگاه راز (جلد دوم دیوان اشعار) ، چهل حدیث جالب از علی بن ابی‌طالب(ع) و جلد سوم دیوان اشعار از جمله آثار او است.

وی  همچنین کتاب «بَطَلَهُ کربلا» ، اثر «دکتر بنتُ الشّاطی» را با نام «زینب(سلام الله علیها) بانوی قهرمان کربلا» به فارسی ترجمه نمود.

فاطمه زهرا ام‌ابیه(س) ؛ مجموعه‌ای از مطالب علامه امینی درباره حضرت زهرا(س) است که توسط وی گردآوری شده است.

با این حال ای اشکها بریزید از جمله مهمترین اثر عاشورایی او محسوب می شود.

سرزمین هنر honarland.ir درگذشت این هنرمند ارجمند و شاعر اهل بیت (ع) را به جامعه ی فرهنگی و ادیبان کشور تسلیت گفته و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت می نماید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

83 − = 75