اُمیکرون به جان سالن‌های سینما افتاد!

براساس دستورالعل تازه سازمان سینمایی، ظرفیت بلیت‌فروشی سالن‌های سینما برای فیلم‌های جدید اکران ۵۰ درصد در نظر گرفته خواهد شد.

اُمیکرون به جان سالن‌های سینما افتاد!|سرزمین هنر|سینما

مهر: با اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا و سویه  اُمیکرون سازمان سینمایی در قالب دستورالعملی جدید، ظرفیت اکران در سالن‌های سینما را بار دیگر به ۵۰ درصد کاهش داد.

پیش از این و با عبور کشور از شرایط بحرانی، وضعیت سینماها به شرایط عادی بازگشته بود و در ماه‌های منتهی به جشنواره فیلم فجر، تمامی سینماها با ظرفیت بیش از ۷۰ درصد میزبان مخاطبان بودند.

در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز با لحاظ کردن پروتکل‌های بهداشتی، سالن‌های سینما تا ۷۰ درصد امکان بلیت‌فروشی برای میزبانی از مخاطبان را داشتند.

با دستورالعمل جدید سازمان سینمایی تغییر ظرفیت و چیدمان صندلی‌ها به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی با ظرفیت ۵۰ درصد در سامانه سمفا اعمال شده است. البته این تغییر فقط برای سانس‌های جدیدی که در سیستم ایجاد می‌شود اعمال خواهد شد و تاثیری در سانس‌های جاری ندارد.

اعمال محدودیت کرونایی جدید برای سالن‌های سینمایی در حالی است که سینماداران پیش‌تر به دلیل تصویب قانون کسر مالیات ۲۵ درصدی و نیز نبود فیلم پرمخاطب در ترکیب فیلم‌های اکران جدید، بر شرایط نامناسب اقتصادی خود تأکید و تهدید به تعطیلی و تغییر کاربری کرده بودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

33 + = 35