اولین اجرای یک تئاتر ایرانی در بخش اصلی جشنواره آوینیون پس از ۶۹سال

جشنواره آوینیون  در حالی وارد هفتادمین سال فعالیت خود می شود که پس از شش دهه برای اولین بار یک تئاتر ایرانی را در بخش اصلی خود به نمایش عمومی درآورده است.

 

برای اولین بار طی ۶۹ دوره گذشته برگزاری فستیوال تئاتر آوینیون فرانسه، یک تئاتر ایرانی از سوی برگزار کنندگان این فستیوال معتبر بین‌المللی، برای حضور در بخش اصلی فستیوال دعوت شد .برگزار کنندگان این فستیوال که در هفتادمین دوره این جشنواره معتبر  از نمایش «شنیدن» به نویسندگی و کارگردانی «امیررضا کوهستانی» دعوت کرده بودند تا نمایش خود را در بخش اصلی این رویداد مهم تئاتر جهان به صحنه ببرد ،شب گذشته شاهد نخستین اجرای  موفقیا آمیز این تئاتر بودند.

اگرچه هنرمندان ایرانی تا قبل از این بارها در بخشهای جنبی آوینیون به روی صحنه رفته اند اما این نخستین بار است که یک کارگردان ایرانی موفق می شود تئاتر خود را در بخش اصلی مهمترین جشنواره تئاتری اروپا  با گروههای حرفه ای جهان به رقابت بگذارد.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

داستان این نمایش درباره دختران دانشجوئی است که در یک خوابگاه زندگی می کنند ویکی از آنها به طور مخفیانه دوست خود را به خوابگاه وارد می کند این دوست یک پسر جوان است  و…..

پیش از این ، آتیلا پسیانی، سیامک احصایی، کیومرث مرادی و رضا حداد و …هنرمندان سرشناس ایرانی بوده اند که موفق به شرکت در بخش جنبی فستیوال تئاتر آوینیون شده بودند اما این بار یک جوان شیرازی(امیر رضا کوهستانی) است که می خواهد بخت خود را در رقابتی سنگین با غولهای تئاتر جهان آزمایش کند. نتیجه این تلاش هر چه باشداز هم اکنون به عنوان اولین حضور تئاتر ایران دربخش اصلی  یک جشنواره واقعی درسطح بین المللی قابل تقدیر است؛ اما آرزو می کنیم این حضور با موفقیتهای بیشتری همراه باشد.

شاید بعد از سینما اکنون باید به افتخار آفرینی هنرمندان تئاتر هم امیدوار باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 4 = 2