اهریمن کرونا | جایی برای پیرمردها و پیرزن ها نیست

اهریمن کرونا | جایی برای پیرمردها و پیرزن ها نیست!

«جایی برای پیرمردها نیست» ساخته اتان کوئن و جوئل کوئن از فیلم های مهم سینما و برنده چهار جایزه اسکار است.جایزه های رنگارنگ دیگری نیز در کارنامه دارد.این فیلم از کتابی با همین عنوان نوشته کورمک مک‌کارتی اقتباس شده است.
«جایی برای پیرمردها نیست» فیلمی جذاب است و حرفه ای،اما این روزها ذهن آدمی را ناخودآگاه به سمت ویروس کرونا سوق می دهد،زیرا اکثر قربانیان این قاتل جدید پیرمردها و پیرزنان هستند.
ویروس کرونا یا اهریمن کرونا هرچند یک مصیبت است،اما در ایران محاسن ناخودآگاهی نیز داشته است،از جمله مشخص کردن مسوول از نامسوول،وطن پرست از وطن فروش،دوستدار مردم از دشمن مردم، روشنفکر از تاریک فکر،دروغگو از راستگو و… مهم ترین حسن ویروس کرونا در ایران،این است که برای اولین بار هویت واقعی برخی از به اصطلاح سلبریتی ها را برای مردم فاش کرد و نقاب از چهره دروغین شان برداشت! کرونا بعضی از این سلبریتی های دشمن مردم و دوستدار خویش را بدجوری رسوا کرد،به گونه ای که حنای شان پیش مردم برای همیشه رنگ باخت!

هیولای کرونا | جایی برای پیرمردها نیست
هیولای کرونا | جایی برای پیرمردها نیست

جالب است که مشابه ویروس کرونا بیش از ۴۰ سال پیش موضوع یک رمان علمی- تخیلی بوده است! رمان «چشمان تاریکی» (The Eyes of Darkness) که سال ۱۹۸۱ توسط دین کونتز نویسنده امریکایی نوشته شده، درباره یک ویروس مرگبار به نام «ووهان-۴۰۰» است که به عنوان یک سلاح بیولوژیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این کتاب همچنین پیش بینی کرده که ویروس «ووهان-۴۰۰» چند دهه بعد یعنی سال ۲۰۲۰ میلادی باعث اشاعه بیماری وحشتناکی با علائم آنفلوآنزا خواهد شد!هرچند که ویروس کرونا تفاوت های آشکاری با «ووهان-۴۰۰» دارد،اما ذهن ها را متوجه این موضوع می کند که نویسنده چگونه چنین چیزی را پیش بینی کرده،آن هم از شهر ووهان چین؟! در برخی از قصه ها حقایق پشت تخیل پنهان شده اند،یعنی حقیقتی را که باید به مخاطب منتقل کنند تا او را از یک قدرت پنهان که مسلط بر جهان و جان مردم است بترسانند،به طور غیر مستقیم در قالب تخیل بیان می کنند.تا کنون پیش بینی های زیادی در طول تاریخ به حقیقت پیوسته اند که ویروس کرونا یکی از آنهاست.
بدون اینکه به کشور خاصی به عنوان بانی ویروس کرونا اشاره و تهمت زده شود،این مهم را نمی توان دور از ذهن دانست که کشوری بخواهد برای تسلط بر کشورهای دیگر یا آسیب رساندن به اقتصاد و بافت های اجتماعی آنها چنین ویروسی را تولید و منتشر کند.با عقل نیز جور در می آید، زیرا در تاریخ نیز نمونه های آن وجود دارد.شاید هنگام جنگ جهانی اول کسی باور نداشت دشمن از سلاح شیمیایی استفاده کند که متاسفانه اتفاق افتاد.در دوران دفاع مقدس ایران نیز کشور عراق علیه رزمندگان و مردم ایران ناجوانمردانه از سلاح های کشنده شیمیایی استفاده کرد.بنابر این نمی توان این قضیه را که ابرقدرتی بخواهد از طریق انتشار یک ویروس دیگر کشورها را زیر سلطه خود بیاورد.


برخی نیز مطرح کرده اند که انتشار ویروس های مرگبار مانند اهریمن کرونا ممکن است با اهداف اقتصادی صورت بگیرد و کشورهای پیشرفته ای که اخلاق در مرام شان جای ندارد،ویروسی را تولید و منتشر کنند تا بتواند قشر ضعیف جامعه را که بودن آنان برای شان توجیه اقتصادی ندارد از بین ببرد،مانند افراد مسن و بازنشسته،زیرا با از بین رفتن پیرمردها و پیرزن ها دیگر کسی وجود ندارد تا حقوق بازنشستگی را دریافت کند!هرچند این اقدام غیر انسانی است،اما نمی توان آن را کاملا مردود دانست.
در طول تاریخ نیز حکومت هایی وجود داشتند که اقشار ضعیف و پیران را از بین می بردند تا به زعم واهی خودشان،قلمروی خویش را قوی کنند.

هیولای کرونا | جایی برای پیرمردها نیست
هیولای کرونا | جایی برای پیرمردها نیست

نکته مهم و سوال برانگیز این است که چرا ویروس کرونا بیشترافراد کهنسال و ضعیف و مریض را مورد هدف قرار داده و از بین می برد؟! اینجاست که آدمی به فکر می افتد نکند خدای نکرده ابرقدرتی،دست به این عمل غیر انسانی زده باشد و با تولید چنین ویروسی و انتشار کنترل شده  اهریمن کرونا ،بخشی از جامعه را که بر اقتصاد هزینه تحمیل می کنند را از میان بردارد.
کتابها و فیلم های تخیلی بسیاری در جهان نوشته و ساخته شده اند که بعدها به واقعیت تبدیل شده اند،بنابراین باید احتمال داد برخی از این کتابها و فیلم ها با منظور و حمایت و هدایت خاصی نوشته و ساخته شده و می شوند.
تنها تکنوکرات هایی که برای شان هدف وسیله را توجیه می کند،ممکن است به بهانه پیشرفت و شکوفایی اقتصادی چنین ویروس های کشنده ای را تولید و ناجوانمردانه اقشار ضعیف جامعه را نابود کنند.
اخلاق مدارها اعتقاد دارند که همه مردم،از پیر گرفته تا کودکان و حتی بیماران و ناتوانان حق دارند در این جهان زندگی کرده و از آن بهره ببرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 2