انتقام‌جویان: جنگ ابدیت | پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان

نمایش تریلر فیلم Avengers 3 : Infinity War (2018)

انتقام‌جویان : جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی به کارگردانی برادران روسو و نویسندگی کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی است که بر پایهٔ گروه خیالی انتقام‌جویان از شرکت مارول کامیکس می‌باشد. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم‌های انتقام‌جویان (۲۰۱۲) و انتقام‌جویان: عصر اولتران (۲۰۱۵) محسوب می‌شود.

قسمت سوم فیلم معروف و پرمخاطب انتقام جویان یا همان اونجرز در ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ اکران شد. طبق اعلام کمپانی سازنده این فیلم یعنی استودیو مارول قسمت چهارم این فیلم نیز در سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد اونجرز یکی از فیلم های پر فروش تاریخ سینمای جهان است. که پیش بینی می شود قسمت سوم اونجرز نیز از فروش بالایی بر خوردار شود بازدید از تریلر های این فیلم تا کنون رکورد زده است و بیشترین بازدیدکنندگان تریلر فیلم های جدید ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است.

 

داستان فیلم انتقام جویان

تانوس بعد از به دست آوردن سنگ قدرت، به همراه فرقه سیاه (کال اوبسیدین. ایبانی ماو. پروکسیما میدنایت و کوروس گلایو) جلوی سفینهٔ بازماندگان آزگارد را می‌گیرد. ثور، هایمدال، لوکی و هالک نمی‌توانند جلوی تانوس را بگیرند و او از طریق تسراکت به سنگ فضا نیز دست پیدا می‌کند. لوکی و هایمدال کشته می‌شوند، هالک شکست می‌خورد و ثور هم زندانی می‌شود. هایمدال در آخرین لحظات هالک را به زمین می‌فرستد و جلوی کشته شدنش را می‌گیرد. تانوس سفینه را ترک و آن را منفجر می‌کند.

هالک در معبد دکتر استرنج در نیویورک سیتی فرود می‌آید و به دکتر بروس بنر تبدیل می‌شود. او به دکتر استرنج و وانگ هشدار می‌دهد که تانوس به دنبال سنگ‌های ابدیت است و می‌خواهد نصف جمعیت جهان را از بین ببرد. به دنبال این، استرنج از تونی استارک می‌خواهد تا به کمک او بیاید. در این بین ماو و اوبسیدین به زمین می‌رسند و سعی می‌کنند سنگ زمان را از دکتر استرنج بگیرند. بعد از یک درگیری که در آن مرد عنکبوتی هم وارد می‌شود، ماو دکتر استرنج را اسیر می‌کند؛ پارکر و استارک هم به دنبالش بر روی سفینه‌اش می‌روند. هم چنین بنر هم با استیو راجرز تماس می‌گیرد.

در اسکاتلند، میدنایت و گلایو شبانه به ویژن و واندا ماکسیموف حمله می‌کنند. کاپیتان آمریکا، عنکبوت سیاه و سم ویلسون نجاتشان می‌دهند و با هم به مرکز جدید انتقام‌جویان می‌روند که در آن جا جیمز رودز هم حضور دارد. ویژن پیشنهاد می‌دهد که واندا سنگ ذهن که در درون پیشانی‌اش قرار دارد را نابود کند تا تانوس دستش به آن نرسد. راجرز پیشنهاد می‌دهد که به واکاندا بروند تا در آن جا سنگ از ویژن خارج شود بدون آن که ویژن از بین برود.

نگهبانان کهکشان به محل نابودی سفینهٔ آزگاردی‌ها می‌روند و ثور را نجات می‌دهند. او می‌گوید که تانوس به دنبال سنگ واقعیت است که در اختیار کلکتور در نوور می‌باشد. راکت و گوروت به همراه ثور به نیداولیر می‌روند تا اسلحه‌ای را به دست آورند که قابلیت کشتن تانوس را دارد. در آنجا به همراه ایتری، استورم‌بریکر را می‌سازند، تبری بسیار قوی که جانشین چکش ثور می‌شود. هم‌زمان استار-لرد، گامورا و درکس د دسترویر و مانتیس به نوور می‌رسند و متوجه می‌شوند که تانوس سنگ واقعیت را به دست آورده‌است. تانوس، گامورا را که دختر ناتنی‌اش است می‌رباید. تانوس با شکنجه دادن خواهر ناتنی گامورا یعنی نبیولا محل دقیق سنگ روح را از گامورا می‌گیرد. تانوس و گامورا به ورومیر می‌روند و در آن‌جا رد اسکول که نگهبان سنگ روح است به تانوس می‌گوید که این سنگ با قربانی کردن یک نفر که دوستش دارد به دست می‌آید. تانوس نهایتاً گامورا را قربانی می‌کند و سنگ روح را به دست می‌آورد.

نبیولا از چنگ تانوس فرار می‌کند و به نگهبانان کهکشان می‌گوید که او را در سیارهٔ تایتان که قبلاً سیارهٔ تانوس بوده و حالا نابود شده، ملاقات کنند. پارکر و استارک ماو را می‌کشند و سپس بر روی تایتان فرود می‌آیند. آن‌ها با کوییل، درکس و مانتیس ملاقات می‌کنند. استرنج از سنگ زمان استفاده می‌کند و میلیون‌ها احتمال و راه‌های مختلف برای شکست دادن تانوس را می‌بیند و در نهایت می‌گوید که از بین همهٔ آن‌ها تنها یک راه برای شکست تانوس وجود دارد. گروه با همراهی هم موفق می‌شوند تا تانوس را مهار کنند، تا این که مشخص می‌شود تانوس گامورا را کشته‌است. در این‌جا کوییل کنترل خودش را از دست می‌دهد و در نهایت باعث رهایی تانوس می‌شود. استرنج در ازای نکشتن استارک توسط تانوس، سنگ زمان را در اختیارش می‌گذارد. سپس تانوس به سمت زمین می‌رود.

بعد از رسیدن به واکاندا، راجرز با باکی بارنز دیدار می‌کند و شوری وظیفهٔ خارج کردن سنگ ذهن از ویژن را بر عهده می‌گیرد. ارتش تانوس به واکاندا می‌رسد و تچالا به همراه انتقام‌جویان با آن‌ها درگیر می‌شود. هم چنین بنر که موفق نمی‌شود به هالک تبدیل شود، از درون هالک باستر مبارزه می‌کند. ثور، راکت و گوروت به زمین می‌رسند و به مبارزه با ارتش تانوس می‌پردازند. میدنایت، اوبسیدین و گلایو کشته می‌شوند و ارتششان پراکنده. تانوس می‌رسد و با از بین بردن ویژن، به سنگ ذهن دست می‌یابد؛ و با وجود این که توسط ثور زخمی می‌شود، اما موفق می‌شود تا دستکش ابدیت را فعال کند و بگریزد.

نقشهٔ تانوس با موفقیت اجرایی می‌شود نصف جمعیت زمان شامل بارنز، درکس، گوروت، مانتیس، ماکسیموف، پارکر، کوییل، استرنج، تچالا و ویلسون محو می‌شوند. نبیولا و استارک در تایتان می‌مانند و هم‌زمان بنر، ام‌باکو، اوکویه، رودز، راکت، راجرز، رومانوف و ثور در صحنهٔ نبرد واکاندا باقی مانده‌اند. تانوس به یک سیارهٔ دیگر می‌رود و با رضایت غروب خورشید را تماشا می‌کند.

در سکانس‌های پس از تیتراژ، نیک فیوری سیگنال ناشناسی دریافت می‌کند و همراه با ماریا هیل محو می‌شود. آن سیگنال ناشناس از طرف کاپیتان مارول است.

 

بازیگران

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

رابرت داونی جونیو

کریس همسورث

مارک رافلو

کریس ایوانز

اسکارلت جوهانسون

بندیکت کامبربچ

تام هالند

چادویک بوزمن

الیزابت اولسن

کریس پرت

زویی سالدانا

جاش برولین

 

دنباله

یک دنبالهٔ بدون نام از این فیلم در تاریخ ۳ مهٔ ۲۰۱۹ منتشر می‌شود که برادران روسو کارگردانی آن را بر عهده دارند و مک‌فیلی و مارکوس فیلم‌نامهٔ آن فیلم را نیز نوشته‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 4 =