پرویز پرستوئی: اگر یک هنرمند در وطن خودش حمایت شود هرگز نمی رودبیرون از کشورش تبلیغ کند.

پرویز پرستوئی سه شنبه شب در پردیس سینمائی ملت در کنار مردم و دست اندرکاران فیلم نیمه شب اتفاق افتاد به تماشای این فیلم نشست. پیش از اکران فرصت مناسبی بود تا خبرنگارهنرلند با ایشان گفتگوئی انجام دهد. حاصل این گفتگو را در ادامه می خوانید.

هنرلند جناب آقای پرستوئی خیلی خوشحالیم که باز شما را در بین مردم می بینیم برای دیدن یک فیلم. به نظر شما بازتاب فیلم نیمه شب اتفاق افتاد چگونه بود؟

من آمدم این فیلم را ببینم اما بازتابهائی که از دوستان شنیدم یا مخاطبانی که با آنها درارتباط هستیم  و پیگیریم، و خوشبختانه در دنیای مجازی مجال و فرصتی هست که این پیامها را دنبال می کنیم حاکی از این است که تا الان بازتاب خیلی خوبی داشته.  یک تأسف بسیا بزرگ باید خورد برای رسانه ملی مان . این را من همیشه عنوان می کنم و فکر می کنم که خیلی متأسفم واقعا در مملکتی که زندگی می کنیم یک سری کارهای فرهنگی مثل همین فیلم و  خیلی از فیلمهای دیگه که ساخته می شه با چه مشقتی و چه ریاضتی و سرمایه ای که هزینه می شه ولی متأسفانه رسانه ملی ما مثل این که توی یک دنیای دیگه است یا شاید ما در یک دنیای دیگه داریم زندگی می کنیم ! یعنی ما یک برنامه خیلی سخیفی به نام «هفت» داریم که به ریش سینما دارد می خندد  ولی هیچ رسانه ای نداریم که فیلمهای فرهنگی خوبی که ساخته می شود را  لااقل اطلاع رسانی کند. باز همین جوری به قول قدیمیا سینه به سینه داره می چرخه .خیلی باعث تأسفه که دراین شرایط که یک فیلم خیلی خیلی ساده می خواهیم بسازیم کلی هزینه باید متحمل شد ولی هیچ تریبونی نداشته باشیم که بتواند اطلاع رسانی کند نه ازخود ارشاد و نه در تلویزیون و نه در رادیو ولی هر وقت که این رسانه ها می خواهند برای خودشان تبلیغ بکنند همه هنرمندان باید صف اول باشند.

هنرلند مسؤلیت خودهنرمندان در این دوره چه می شود؟

ببینید من داشتم الان به  همین دوستان عرض می کردم که مسؤلیت اجتماعی هنرمند مال الان نیست . خود من به عنوان یک هنرمند که چه عرض کنم به عنوان یک هنرجوی کوچک همیشه حرفم این بوده که خود من دوست دارم یک فیلمی را که بازی می کنم در هرجای ایران یا در هرجای دنیا که پخش میشه به عنوان کسی که سهم کوچکی در آن فیلم داشتم بتوانم با مخاطبان همان منطقه بنشینم و آن فیلم را ببینم این هدف کلی من بوده از اول اما الان معناش به این نحو عوض شده که هنرمندانی که در فیلم حضور دارند یا نقشی را به عهده دارند باید سعی کنند دست به دست هم بدهند که این فیلم به یک نحوی دیده بشه مقلا هیمن الان آقای بهداد یا خانم اسکندری همه دارند تلاش می کنند که فیلمشون دیده بشه اما آیا این بسنده می کنه ؟ آخر وقتی مجوزی به یک فیلم می دهند چه کسی باید به آن اهمیت بده چه کسی باید از آن حمایت کند. حالا بحث اقتصادیش به کنار اینکه آیا تهیه کننده یا سرمایه گذار متضرر می شن یا نه؟ اما بحث اینجاست که چه شرایط خوبی طراحی می شه که این فیلمها با شرایط خوبی نمایش داده بشه؟ متاسفانه هیچ حمایتی نمی کنند؟

هنرلند یعنی حمایتی نمی شه؟

من دارم می بینم هم فیلمهائی که خودم دارم بازی می کنم هم فیلمهائی که همکارن من دارند بازی می کنند واقعا فقط تو دنیای مجازی داره تبلیغ می شه من دارم در صفحه اینستاگرام وتلگرام با این بضاعت کم برای دیده شدنش تلاش می کنند در حالی که یک فیلم ساخته می شود برای اینکه دیده شود اما واقعا ببینید الان چه شرایط خاصی وجود دارد برای این که فیلمش دیده بشه؟

هنرلند الان وضع فیلم حاج کاظم شما چطوره؟ آیا حمایت شد؟

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

از کجا حمایت شد؟ این مسعود نجفی خودش بنده خدا از ایسنابالاخره یک جور فیلم را رساند به رسانه های خانگی و همین جور سینه به سینه با دنیای مجازی بوده باز در تلویزیون اتفاقی نیفتاد براش فقط یک شب ۲۰:۳۰ آقا کامران نجف زاده بود یک شب چیزی نشان داد بدرقه اش را هم نشان داد ولی تمام شد اما یک اثری که ساخته می شه تا به خانه های مردم راه پیداکنه و توی سینه مردم بشینه باید حمایت بیشتری شود بغضی وقتا فکر می کنیم ما داریم کار خلافی می کنیم بعد وقتی یک فیلمی میاد روی جم پخش می شه آن وقت می گیریم مؤاخذه می کنیم و محاکمه می کنیم . من به درست یاغلطش کاری ندارم اما واقعا کجا باید برن تبلیغ کنند من می گم اگر یک هنرمند در وطن خودش حمایت بشه هرگز نمی ره بیرون از کشورش بخواد تبلیغ کند.ما خودمان چند تا شبکه داریم ؟ خداقل ۲۴ یا ۲۵ تا .. هر چیزی را خودشان بخوان تبلیع می کنند اما آن چیزی را که باید تبلیغ کنند حمایت نمی کنند.

هنرلند آخرین کارهای شما کدام هستند؟

با آقای کیمیائی کار قاتل علی را انجام دادم کار دیگری هم دارم به اسم خانه کاغذی

هنرلند به جشنواره می رسد؟

قراره این اتفاق بیافتد.

هنرلند ان شالله موفق باشید.

ممنون


عکس و مصاحبه: رحمان کاظمی ، فریبا امیری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 52 = 62