انتخابی شایسته بدون دغدغه های جنسیتی درحوزه فرهنگی

درحالی که بسیاری ازهنرمندان ما را بانوان تشکیل می دهند ،نقش  این قشر پویای جامعه در مناصب فرهنگی وهنری بسیار اندک است . شاید به همین دلیل است که انتصاب خانم دکتر مریم جلالی به سمت مدیر پردیس سینمائی ملت این قدر جالب توجه است.اگرچه این بانوی فرهنگی سوابق روشنی در فعالیتهای رسانه ای داشته است و سمت فعلی او در برابر مسؤلیتهای سابقش چندان بزرگ نیست اما این انتصاب از آن جهت اهمیت دارد که این بار وی مخاطبان خود را نه از پس آرا ونظراتی که جسته وگریخته ازطریف واحدهای نظرسنجی صداوسیما به اطلاعش می رسید رصد می نمود ،بلکه اکنون به طورمستقیم مخاطب خود را می بیند، مخاطبی که حاضراست برای بهره مندی از محصولات فرهنگی وهنری هزینه کند و با انتخاب خود در یک محیط فرهنگی هنری حضور پیداکند. این تفاوت اصلی مخاطبان پردیس سینمائی ملت است با مخاطبانی مانند شبکه های ۲ و۵ سیما یا رادیو جوان و رادیو ایران که خانم جلالی پیش از آن در آنها فعالیت داشته است.

خوشبختانه سوابق* ایشان نشان می دهد که در هرشرایطی جلب نظر مخاطب اولویت وی بوده است ودر این زمینه هم می تواند با مخاطب سنجی دقیق این مسیر را با موفقیت طی کند  ونشان دهد که در تصمیم گیری های فرهنگی ،سپردن مسؤلیت ها به افراد فارغ از نگاه جنسیتی می تواند به  شایسته سالاری کمک کند،از سوی دیگر این مهم در مجموعه ای از مجموعه های تحت مدیریت شهرداری تهران صورت گرفته است وامید می رود پایانی باشد بر زمزمه ها وجوسازیهائی که درباره نوع نگاه تفکیک جنسیتی در این مجموعه  وجود داشته است.


*سوابق مریم جلالی دهکردی (دارای مدرک دکترای مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی از دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم وتحقیقات)

-ورود به صداوسیما در مشاغل برنامه سازی سال ۶۹

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

-مدیر گروه خانواده رادیو جوان

مدیرگروه خانواده رادیو ایران

-مدیرگروه فرهنگی اجتماعی شبکه ۵ سیما (تهران)

-مدیرگره خانواده شبکه دو سیمااز سال ۱۳۹۰تا همین اواخر

«در شهر»، «به خانه برمیگردیم» ، «تهران بیست»  «زنده باد زندگی» ، «مجله بارداری»، «جیوگی»، «دایره زندگی»، «از لاک جیغ تا خدا» »ازجمله برنامه هائی است که درزمان مدیریت وی در شبکه  های مختلف تلید وپخش شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    تبریک ویژه به مجموعه فرهنگی شهرداری تهران برای این انتخاب شایسته و تبریک ویژه تر به جامعه زنان ایرانی که دکتر مریم جلالی عضوی از این جامعه هست و به حق نماینده واقعی جامعه زنان با فرهنگ ایرانی.
    دکتر مریم جلالی از آن قشر آدمهایی است که هر جا برود زلزله می شود.زلزله ای در جهت باز سازی و نو سازی و ساختن و سوق دادن به سمت خوبیها….شک ندارم که مجموعه پردیس سینمایی ملت متحول خواهد شد.(عنقریب)و همگان شاهد این تحول خواهند بود.
    و جمله آخر اینکه شخصیتها و آدمهایی شبیه به دکتر مریم جلالی را با تما م پتانسیلهایش اگر نتوانی درک کنی و با فکرها و اندیشه های نوینش نتوانی همراه شوی یک قدم که نه صد هزاران قدم از او عقب می مانی.و شبکه دو سیما نتوانست همپای او بدود و جا ماند.!!!!!!!
    اینها را بر اساس شناخت و دوستی چندین ساله عرض نمی کنم واقعیتی است که نمیتوان ندیده گرفت.
    برای این بانوی سردمدار نو گرایی و تحول و اندیشه و تفکر آرزوی بهترینها را دارم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 1