امپراطوران سینما باید مالیات بدهند

فرشته طائرپور اخیراً درباره مالیات هنرمندان گفته است: “گرفتن مالیات از فعالان فرهنگ و هنر به سینما آسیب می‌زند.”

نمی دانیم چرا برخی دوست دارند تا قران آخر را از جیب مردم بیرون بکشند، اما پشیزی از حساب پس انداز خودشان کم نشود؟!

مالیات از روزگار کهن وضع شده و در تمام ممالک دنیا با عدالت و یا بی عدالت اخذ می شود.

وقتی از حقوق کارمند یا کاسب خرده پایی که مدام شرمنده زن و فرزند خویش هستند مالیات کسر می شود، چرا نباید از گردن کلفت های سینما مالیات هنرمندان گرفته شود؟!

مگر سینماگران هالیوود و دیگر کشورهای صاحب سینما مالیات هنرمندان را پرداخت نمی کنند، آن هم با سنگین ترین رقم؟!

برخی از تهیه کنندگانی که از هیچ با بلع بودجه های دولتی صاحب امپراطوری شده اند و برای زمین و زمان نیز خط و نشان می کشند، چرا می خواهند از دادن مالیات شانه خالی کنند، درست مانند مرفهان بی دردی که چنین کرده و می کنند؟!

امروز برخی از تهیه کنندگان تمامیت خواه دست روی همه چیز گذاشته و آن را به دست آورده اند و هنوز هم در تلاش هستند تا چیزی از دست پت و پهن شان در نرود.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

با داشتن چنین امپراطوری بزرگی، اما هنوز بی کلاس هستند و ممسک که حاضر نیستند مانند همه تهیه کنندگان جهان مالیات پرداخت کنند!

عدالت یعنی اینکه مالیات را نباید از هنرمندان، تهیه کنندگان، سینماگران و بازیگرانی گرفت که آه در بساط ندارند یا درآمدشان اندک است، باید از صاحبان درآمدهای میلیاردی اخذ کرد.
عده بیشماری از هنرمندان، تهیه کنندگان،سینماگران و بازیگران، مدت هاست که بی کار هستند و امپراطوران ناخن خشک و تمامیت خواه امپراطوری سینما، حتی نیم نگاهی نیز به آنان نمی کنند!اصلاً برای شان مهم نیست چه بر سر این عده آمده و می آید.

عجیب است که خانه سینما و متولیانش در برابر این فجایع سکوت می کنند، اما برای نپرداختن مالیاتی که به عنوان مالیات هنرمندان  باید بپردازند،سینه سپر کرده و گریبان دری می کنند!

این چه عدالتی است که پیشه کرده اند؟همه چیز باید برای تهیه کنندگان قدرقدرت باشد، اما سر سینماگران زحمتکش و با وجدان همیشه بی کلاه بماند؟!این است سیاست خانه سینمایی که برای کمک به سینماگران تاسیس شده؟!

اداره مالیات کشور باید با دقت زیاد صف امپراطوران سینما را از دیگر سینماگرانی که توانایی چندانی ندارند جدا کند تا عدالت پیاده شود.

آنانی که از راه سینما جیب های شان قلمبه شده و می شود باید مناسب با درآمدشان مالیات پرداخت کنند،اما سینماگران و هنرمندانی که توانایی مالی نداشته و حساب شان خالی یا نیمه خالی است از مالیات معاف شوند.از عدالت به دور است که اداره مالیات همه را به یک چشم ببیند.

نگرفتن مالیات مناسب با درآمد به سینما آسیب می زند،نه گرفتن مالیات عادلانه.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 3