اما و اگرهای اکران های نوروز یعنی…

اما و اگرهای اکران های نوروز یعنی… | سیدرضا اورنگ  | سینما | سرزمین هنر 

اکران فیلم ها در ایران حکایت جذاب و طنزی برای ما دارد و داستانی حزن انگیز و تحریک کننده برای تهیه کنندگان، کارگردانان و پخش کنندگان.

معلوم نیست این قصه بی سر و ته و بی معنی، کی می خواهد به پایان برسد!

آیا در اکران جهانی فیلم نیز این کلاف پیچ در پیچ وجود دارد یا آنان با سیستمی که دارند با مشکلی روبرو نشده و نمی شوند؟ مطمئنا نمی شوند، چون باکس آفیس شاهد گویای آن است.

امروزه اکران فیلم در جهان، کاری ساده است که با یک برنامه ریزی منسجم و درست توسط کمپانی های بزرگ و پخش کنندگان سترگ، سال های متمادی است حل شده.

اکران فیلم در ایران نیز جزو عادی ترین و بی دردسرترین کارها در عرصه سینما محسوب می شد، اما چندین سال است که با دخالت برخی از مدیران کارنابلد و بعضی از تهیه کنندگان و پخش کننده های تمامیت خواه، به کلافی پیچ در پیچ و سردرگم تبدیل شده که گره های آن هر روز کورتر شده و می شود، شاه کرونا هم که جلوه خاصی به آن داده است!

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

همیشه پیش از عید نوروز، درگیری ها و پارتی بازی ها برای گرفتن اکران نوروز شروع و بالا می گرفت . پس از انتخاب فیلم هایی که صاحبان شان ذی نفوذ تر بودند، نیز آنانی که سرشان بی کلاه مانده بود، جار و جنجال راه انداخته و رسانه ها را به کمک می طلبیدند!

 

اکران فیلم ، نعمت یا نقمت کرونا

 

زبان مان نمی چرخد بگوییم خدا را شکر که کرونا باعث شده دعوای اکران نوروز کم شده یا از بین برود.

حتی کار برعکس نیز شده و عده ای وقتی متوجه شدند فیلم شان برای اکران عید انتخاب شده، اعتراض و قهر پیشه کردند که فیلم ما را از لیست خارج کنید!

وقتی اوضاع چنین است، شورای اکران و شورای صنفی نمایش فیلم ها برای چه تشکیل شده و می شوند؟ قرار است سازمان سینمایی و شوراهای رنگارنگ بی رنگ آن، برای آغاز قرن پانزدهم چه دستورالعمل هایی را به عنوان دسته گل به آب دهند؟!

مطمئنا تعداد دسته گل های به آب داده شده در این ایام سخت کرونایی، آن قدر زیاد خواهد بود که نه تنها تمام رودها و جوی ها از دسته گل آکنده خواهند شد، بلکه تا سال ها نیز ماندگار خواهند بود، مگر اینکه فردی کاربلد بر مسند سازمان سینمایی بنشیند و همه دست های چسبیده به دامن اکران را از بیخ و بن قطع کند.

وقتی اکران فیلم مشکل نیست، چرا آن را به مشکل تبدیل کرده و می کنند؟ این سوال فقط یک جواب داشته و دارد، می خواهند کار خودشان را بزرگ و مهم جلوه دهند، در صورتی که اکران فیلم از ساده ترین کارهاست که در گذشته اصلا به آن فکر هم نمی کردند، چه رسد به آنکه تبدیل به معضل شود!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + = 15