افتتاح نمایشگاه نقاشی های محمد محمدزاده تیتکانلو در گالری ماهر

گالری ماهر میزبان آثار نقاشی محمد محمدزاده تیتکانلو می شود.

افتتاح نمایشگاه نقاشی های محمد محمدزاده تیتکانلو در گالری ماهر|سرزمین هنر|هنرهای تجسمی

عصر پنجشنبه دوازدهم اسفند این نمایشگاه با عنوان «فناپذیر»، شامل ۳۰ اثر از مجموعه «فسیل» افتتاح می شود که همگی با تکنیک رنگ روغن روی بوم در پنج سال اخیر خلق شده اند.

محمدزاده تیتکانلو درباره این نمایشگاه گفت: واقعیت وجود، دستخوش مرگ است و حقیقتِ «فناپذیر» بنیادی ترین اصل موجودات جهان است. مبتنی بر همین اصل، موضوع آثار این نمایشگاه در رابطه با فناپذیری است.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

فسیل نقاب از صورت جاندار بر می کشد و اینچنین پایانی را برجاندار تاکید می کند که ماهیت حقیقت، ناپنهانی است. نقاشی ها سعی در شفاف سازی تردیدها در یقین فنا ناپذیری دارد. نقاشی ها به سبک اکسپرسیون آبستره طراحی شده و جهت تاکید جلوه فیزیکی المان های نقوش، از لایه های زخیم رنگ استفاده شده تا برآمدگی های لازم شکل گیرد . همچنین برای رسیدن به مفهوم تراژیکِ موضوع مجموعه، تقریبا رنگ های سرد و گاه تیره بکار رفته است.

محمّد محمّدزاده تیتکانلو، متولد ۱۳۴۳ تجربیات متعددی در زمینه نقاشی، عکاسی، فیلمسازی و نویسندگی دارد.

احیای شیوه عکاسی باستانی «داگرئوتیپ»، تألیف و نشر ۶ کتاب و برپایی چندین نمایشگاه و کارگاه تخصصی در پیشینه کاری او دیده می شود.

نمایشگاه «فناپذیر» تا بیستم اسفند در گالری ماهر در خانه کتاب پیدایش واقع در خیابان پاسداران، گلستان دوم، پلاک ۱۰۹ به تماشا خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

85 + = 93