اظهارنظرهای جنجالی در تلویزیون: از کوزه همان برون تراود که در اوست

فریده ذاکری

اظهارنظرهای جنجالی در تلویزیون  | در هفته ای که گذشت و در میان حزن و اندوه تمامی مردم شریف ایران برای شهادت جمعی از هموطنانمان در فاجعه ی سقوط هواپیمای اوکراینی، دو تحلیلگر تلویزیونی با دو اظهار نظر جنجالی زمینه های نارضایتی بخشی از بینندگان را فراهم کرده اند در اظهار نظر اول نادر طالب زاده گفت: «حادثه رخ داده شبیه به آن است که هواپیما به کوه برخورد کرده. از این اتفاقات ده تا دیگه هم بیفته، در مقابل اون اتفاق اصلی (حمله به پایگاه‌های آمریکا) هیچه!»

از سوی دیگر  یک استاد دانشگاه که مهمان برنامه ای تحلیلی تلویزیون بود با اعتراض به واکنش‌های هنرمندان و اشاره به فراخوان رخشان بنی اعتماد برای تجمع گفت: «..اگر آن بچه‌های سپاه در مرز نبودند، دست امثال عبدالمالک ریگی به تو و دخترت می‌رسید. شاید هم خوشت می‌آمد شاید دوست داشتی ….»

سخنان کوشکی و طالب زاده با انتقادات زیادی در شبکه های اجتماعی و محافل هنری  رو به رو شده است. کاربران زیادی از این تعجب کرده اند که  چگونه یک استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و یک کارگردان تلویزیون، چنین سخنانی را در این روزگار تلخ در مقابل دوربین زنده ی تلویزیون به زبان آورده اند.
به نظر می رسد شبکه افق در صدا و سیما با پخش چنین مواردی که با عواطف عمومی سر و کار دارد دقت لازم را مبذول نمی نماید و به نوعی باعث عصبی کردن ملت می شود.
دعوت از شخصیتهای اینچنینی بیش از آنکه به سود نهاد خدمتگذاری چون سپاه باشد، مایه ی رنجش و حساسیت زایی مردم نسبت به پاسداران عزیز می شود. این دوشخص بدترین برنامه را در حادترین شرایط اجتماعی در تلویزیون اجرا کردند.  من شرم دارم بگویم فرزندم در دانشگاه و کلاسهای استادی شرکت کرده است که بدترین توهینها را به یکی از پرافتخارترین کارگردانان زن سینمای ایران رواداشته است.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

بانویی که همیشه در فعالیتهای نیکوکارانه پیشرو بوده و برای کاهش آسیبهای اجتماعی جامعه اش تلاش کرده و از درد مردم به خصوص بچه ها دردمند شده، و هرگز بی اعتنا و بی تفاوت نسبت به پیرامونش نبوده.

رخشان بنی اعتماد وقتی کسی نمی دانست آسیبهای اجتماعی چه مخاطراتی دارد «زیر پوست شهر» و «توران خانوم» را ساخت و باسلاح فرهنگی و به گفته رهبر جنگ نرم به کمک جامعه دور از مطالعه و افسارگسیخته عوام زده شتافت؛ و حالا شاهد بودیم کسی که خود را استاد دانشگاه و محقق و اندیشمند می خواند در یک رسانه عمومی بی ملاحظه دهانش را می گشاید و تراوشات ذهن بیمارش را با سخیف ترین اهانتها به این بانو ابراز می دارد و رجزخوانی می کند.
تصویر زن در آثار سینمایی «رخشان بنی اعتماد»، یکی از کارگردانان زن مطرح در سینمای ایران، توانست افق جدیدی در مطالعات مربوط به بازنمایی زنان در رسانه ها را روشن کند.

گروههای مختلف جامعه تأثیرگذاری این کارگردان هنرمند را در جامعه شاهد بودند و دیدیم که زنان می توانند عامل مؤثری در طرح مسایل جامعه زنان باشند و فارغ از فراهم بودن شرایط جامعه در جهت بیان حرفها و خواسته های خود به بازنمایی دقیق زنان در فیلمهایش پرداخت.

به عنوان یک زن تا پای جان از او دفاع خواهم کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. منوچهر می گوید

    کاملا موافقم زیبابوددستتان درد نکند

  2. سوگند می گوید

    درودبرشمابینظیربود

  3. Saeid می گوید

    ای کاش بقیه رسانه ها هم مثل شما دلسوزفرهنگ کشوربودند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

38 + = 39