استفاده غیرکاربردی از سالن های نمایش فیلم موزه سینما

کسی که عاشق سینما نیست و حس خاصی به آن ندارد،چطور می تواند یک موزه سینمایی را به نحو احسن اداره کند.این طبیعی است.

استفاده غیرکاربردی از سالن های نمایش فیلم موزه سینما|سرزمین هنر|سیدرضا اورنگ|سینما

مدیریت موزه سینما از ابتدا تا امروز مشکل اساسی داشته و دارد.بحث، آن قدر گسترده است که ناچار فقط به گوشه ای از آن اشاره می کنیم.

سالن های نمایش فیلم موزه سینما ، مدت هاست بر اثر سوء مدیریت ها یا فشار از بالا در اختیار فیلم هایی قرار گرفته است که هرگز نباید چنین می شد.مگر سالن های این موزه جای نمایش فیلم هایی چون:«زن ها فرشته اند۲»، «انفرادی» و از این دست فیلم هاست؟چه کسی چنین حکمی رانده است؟

آقایان موزه سینما را با خیابان های تهران و شهرستان ها اشتباه گرفته اند.هنوز نمی دانند موزه چیست،برای چه ساخته می شود و هدف از ساخت آن چیست؟

موزه ها در سراسر جهان و ایران،شرایط و وظایف خاصی دارند که به آن عمل می کنند تا مخاطبان را جذب کرده و آنان را با گوشه ای از فرهنگ کشورشان آشنا کنند.اگر قرار بود لوازم امروز مردم را به نمایش بگذارند که دیگر نامش موزه نبود.

موزه های سینمایی نیز،وظایفی دارند که آنها را از موزه های دیگر متمایز می کند.این موزه فقط جای نگهداری لوازم قدیمی فیلمسازی یا وسایل شخصی سینماگران نیست،بلکه محافظت از هنر سینما و حفظ حافظه تاریخی مردم از هنرهفتم است.

موزه های سینمایی باید چنان برنامه ریزی و عمل کنند که تجسمی از تاریخ سینما باشند تا مردم آن را مدام مرور کنند.

متاسفانه به خاطر درک و فهمی که باید از هنر سینما در مسوولان دولتی و غیردولتی وجود داشته باشد،دیده نمی شود،هیچ حس خاص و مسوولیتی نسبت به موزه سینمای ایران نداشته و ندارند.

به همین خاطر افرادی را به عنوان مدیر-کارمند مسوول موزه می کنند که اغلب توان مدیریتی اداره این موزه را نداشته و ندارند.

کسی که عاشق سینما نیست و حس خاصی به آن ندارد،چطور می تواند یک موزه سینمایی را به نحو احسن اداره کند.این طبیعی است.

سالن های نمایش فیلم موزه سینما،برای نمایش چه نوع فیلم هایی است،آثار خاطره انگیر یا فیلم های ضعیفی که روی پرده هر سینمایی در تهران و شهرستان ها دیده می شود؟!

اگر مدیری عشق و عرقی به سینما داشته باشد،محال است بگذارد چنین بلایی بر سر سالن های نمایش این موزه مهم،اما متروک بیاید.

موزه سینما باید طوری اداره شود که مردم، خود را محتاج دیدن آن بدانند.دانشجوها،هنرجوها،استادان سینما،علاقه مندان و…کرور کرور برای بازدید به این مکان بیایند.آیا موزه سینما از آغاز تا امروز چنین عمل کرده است؟!

استفاده غیرکاربردی از سالن های نمایش فیلم موزه سینما،آنها را تبدیل به سالن های درجه چندم کرده است.اگر پیش نویس درجه بندی سالن های سینما در سازمان سینمایی به تصویب برسد،مطمئنا سالن های آن،درجه خوبی نخواهند گرفت!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 13 =